Flash Gordon
Aktiv medlem
Aha, du har rätt.
Han har helt rätt. Jag har faktiskt tyckt länge att den utrustning jag har räcker långt.
Det innebär inte att jag aldrig kommer köpa fler prylar eller uppdatera kameror eller objektiv.
Fast jag vet redan att mina bilder inte kommer bli så mycket annorlunda den vägen.
Bättre bilder kommer det bli när jag lägger pengar på att ta mig till intressantare motiv, lär mig bildbehandling ändå bättre eller bra kurser som lär mig mer.
Jag är medlem i On1 Plus som producerar mängder av utblidningsmaterial varje månad och håller högre nivå än moderskeppet. Det har jag haft under 2 år och det är verkligen utvecklande både vad gäller bildbehandling i ON1 fast också när det gäller allmänna frågor som komposition, hur man fotar bäbisar eller ett bröllop mm.
För tillfället tvingar jag mig till att använda enbart fasta objektiv och lämna zoomobjektiven hemma. Jag har länge haft en drös fasta objektiv som kompleterat mina zoomar. När jag bara har fast objektiv med mig måste jag ofta tänka om hur jag skall fota ett visst motiv. Det gör att jag ofta inte kan angripa motivet som jag brukar göra. Tvingar mig att tänka om.
Det är lätt att hamna i slentrian fotande vilket inte är särskilt utvecklande.