bEPH
Aktiv medlem
Absolut inte, jag bara undrade vilken skada som åsyftas.MomentMan skrev:
En skada måste väl inte heller alltid vara av ekonomisk art?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Absolut inte, jag bara undrade vilken skada som åsyftas.MomentMan skrev:
En skada måste väl inte heller alltid vara av ekonomisk art?
Är det såna bilder man hittar på Google så förstår jag inte vad du är rädd för. Har själv letat bilder där ibland för att t.ex. kunna ha till skrivbordsunderlägg, men det är en försvinnade liten del som är användbara p.g.a. upplösningen. Länken du skickade säger ju bara emot dig själv om det var ett exempel. Ett par bilder hittade jag med mer än 640x480. Om man läser bildkommentarerna här så anmärks det ibland på såna detaljer som gör att jag tror att folk kräks när dom ser dina vattenmärken som sabbar hela fotot. Det går inte att bortse från vattenmärket hur mycket man än vill (jag har försökt). Det anmärks ju på röriga bakgrunder och störande detaljer i förgrunden som drar uppmärksamhet från motivet, vad tror du ett vattenmärke som en stor blaffa över hela bilden gör då?MomentMan skrev:
Men om du prompt vill söka på just Fotosidan använder du: http://images.google.com/images?q=site:fotosidan.se&hl=sv&btnG=Sök+bilder
Stoffe69 skrev:
Har inte Digimarc ett sätt att märka bilderna som gör att märkningen ligger invävd i bilden och på så sätt fortfarande är spårbar ?
Finns ju som plugin för PS och vad förstår så är iaf tanken den som jag redogör för.
Någon som använder och kan bekräfta/dementera ?
MomentMan skrev:
Det verkar som att många tror att högerklicksskyddet är stensäkert.
Andreas K skrev:
En märkning som inbäddas i bilden men som ej syns och ej möjlig att ta bort är en utopi.
Enda sättet att skapa en sådan stämpel är att koppla en slumpmässigt genererad binärkod inlagd i olika delar av filen kopplad till en nyckel , ungefär som PGP kryptering av email.
Dom flesta märkningarna som finns idag läggs in i slutet av filen eller som inbäddad grafik, bägge går att ta bort.
Finns bilden nånstans på internet, vars som helst så kan den spridas oavsett skydd.agge28 skrev:
Hej
Förstår inte det här, hur kan bilder ligga på google som är uppladdade till fotosidan.
Hur kan bilder spridas vidare ifrån fotosidan och till övriga saiter.
Hittade någon bild som hör hemma hos mig.
Mvh Agneta
bEPH skrev:
Finns bilden nånstans på internet, vars som helst så kan den spridas oavsett skydd.
Alla bilder som man har på datorn bör betraktas som att de kan komma att bli spridda om datorn har internet.
Ha aldrig bilder på en dator med internet om du är rädd för att bilderna ska spridas(typ "privata" bilder).
Lägg aldrig upp bilder nånstans om du inte är beredd på att de sprids.
Vill du ha mer teknikst utförligt hur det KAN gå till så svarar jag gärna på det vid förfrågan.
agge28 skrev:
Hej
Förstår inte det här, hur kan bilder ligga på google som är uppladdade till fotosidan.
Hur kan bilder spridas vidare ifrån fotosidan och till övriga saiter.