alfin
Aktiv medlem
Hyfsat tyst är det i alla fall i Fractal Design Define XL, trots att där sitter hyfsat många fläktar ...
Ser bra ut! Lite skitigt kanske, dags och städa? ;-)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hyfsat tyst är det i alla fall i Fractal Design Define XL, trots att där sitter hyfsat många fläktar ...
Ser bra ut! Lite skitigt kanske, dags och städa? ;-)
Det är nackdelen med en stor låda som måste stå på golvet - den samlar på sig rätt mycket damm.
Ja den biten har jag förstått o är nog det enda jag inte känner ångest för...Eftersom adobe inte vill att man skall använda billigare spelkort till CUDA får man själv lägga till sitt kort.
Leta upp filen som heter cuda_supported_cards.txt om man kör premier pro och lägg till ditt kort i listan. Så kan du njuta av hårdvarudstödd redigering och rendrering.
Tack för all värdefull information och tips, bestämt att det inte kommer att bli någon imac.
Ska tala med Alina på Måndag så får vi se vart priset landar.Återkommer när jag fått deras nya offert. Ett extra stort tack till j2^ för tips om bra skärm. Bestämt att det kommer att bli en Dell U2711.
Hittade följande jämförelse mellan Dell U2711 och HP ZR2740W på Yutube om någon är intresserad.
http://www.youtube.com/watch?v=sLeUOXrd128
Har nu varit till Alina och fick en ny offert på dator med följande specifikationer för 18.795kr
*Gamer God Kronos
*Intel Core i7 3820-No Cooler
*Asus GeForce GTX 660 Ti 2GB
* 4 Crossair Vengeance 8GB (2x4GB) DDR 3 CL11 2133MHz,Blue,Plow Profile
*Samsung 840 Pro series Sata III 2,5" SSD-256 Gb
*Western Digital Caviar Green 2TB 64MB
*Fractal Design Define R4 Black Pearl
*Fractal Design Newton R3 600W
*Microsoft Windows 8 Pro 64-bit
* Noctua Nh-D14 Socket 2011
* Asus P9X79-Socket 2011
* Asus Blu-Ray Recorder Rewiter Internal Sata
Vad tycker ni om den datorn och priset?
Sedan så rekomenderade de datorskärmen: Asus PB278Q" LED IPS.
Någon som har erfarenhet av denna skärm?
Vet inte vad standardpriset är men det är 4x8Gb ram inte
enbart 8.
Jag valde ett:
MSI Z77A-G43 moderkort (grafikkrets HD4000)
Intel i5-3570K processor
16 gb ram (4x4 moduler)
samt en ssd 120gb
(((Upplösning_X * Upplösnung_Y) * (Färgdjup/8)*3) Där har du formeln för videominne vid en viss upplösning under förutsättning att man trippelbuffrar.
I övrigt håller jag med. Spel och Videoredigering är de enda "standardapplikationer" som drar nytta av GPU idag.