Jotack, det gör det. Jag installerade på min Mac Pro i går kväll och satte den stackaren på att köra rubbet med previews och faces på en gång. Den har nu stått i drygt tolv timmar och slitit. Fortfarande är det mer än hälften av 40 000 bilder att hitta ansikten i.
Under tiden håller jag på att testa programmet på min bärbara där det bara ligger ett par tusen bilder. När väl allt är gjort första gången tycker jag det tuffar på rätt bra. De två nya funktionerna som de skrikigt högt om imponerar inte. Places har segt, oklart och buggigt gränssnitt. Även om problemen till stor del ligger hos Google så är det synd. Faces är en gimmick från iPhoto som varken är bättre eller sämre än iPhoto brukar vara. Så länge namnen på personerna ligger separat och hämtar info från adressboken och inte från befintliga keywords är det en funktion jag kan vara utan.
Nya penslarna, justeringslager, kantigenkänning, katalogisering av mina videoklipp... Mums! Som vanligt är det funktionerna som de inte skriker om som är de bästa. Hoppas på att hitta fler guldkorn, men hittills är det trevligt nog. Fast version 3? Det känns mer som 2.2 eller 2.5 vore bättre namn.