Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Antiskakinställningar i E-300

Produkter
(logga in för att koppla)

drapulv

Aktiv medlem
Jag uppgraderade Firmware i min E-300 och fick en del nya funktioner, bl.a. Anti-shock.
Den går att ställa in från 1-30sek. Min fråga är: vad är lämplig tid att ställa in (och varför)?
Mvh/Pär

drapulv skrev:
Jag uppgraderade Firmware i min E-300 och fick en del nya funktioner, bl.a. Anti-shock.
Den går att ställa in från 1-30sek. Min fråga är: vad är lämplig tid att ställa in (och varför)?
Mvh/Pär

1-2 s om det är tiden mellan spegeluppfällning och när slutaren öppnas.

Jo, det stämmer. Men när sker spegeluppfällningen? Är det när jag trycker ner knappen helt eller halvt (tar skärpan)?

På E-1:an sker det när avtrycket trycks ner helt. Det är väl bara att prova? Funktionen är mest användbar på långa brännvidder och "långa" tider.

Starta Olympus Master Software (se till att ha uppdaterat programmet innan du fortsätter) koppla in och sätt på kameran. Sedan väljer du Update Camera/Language under Online service. Kamerans batteri bör vara fulladdat innan du gör detta.
Mvh/Pär

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar