Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Antika kameror !
- Trådstartare Tobbe K
- Start datum
walter-g
Aktiv medlem
Agfa Silette
Jag roar mej med att samla på en del fungerande "brukskameror" från 40-50 talet,och har också en del material som anger riktpriser för beg.Även om den fungerar så ska man betala max 400 kr för den.Men om man är samlare och inte har den förut,så är det ju du själv som avgör vad den är värd just för dej.Men säljare ska inte trissa upp priser, det kan finnas hundra tusentals av just den sorten och chanserna kommer nog tillbaka.
Jag roar mej med att samla på en del fungerande "brukskameror" från 40-50 talet,och har också en del material som anger riktpriser för beg.Även om den fungerar så ska man betala max 400 kr för den.Men om man är samlare och inte har den förut,så är det ju du själv som avgör vad den är värd just för dej.Men säljare ska inte trissa upp priser, det kan finnas hundra tusentals av just den sorten och chanserna kommer nog tillbaka.
Tobbe K
Aktiv medlem
jag har funnit info om vilken kamera det är !
"
Agfa Silette I
Made in Germany. Frame around the Silette name and finder window indicate that this is a 1962 model. Color Agnar1:2.84/45 lens in Pronto 125 shutter.
"
innuti fann jag info om affären som sålde den
Berkö Foto
Götgatan 9
Sthlm - Sö
tele 425220
nr 1024
skoj å se sånt
"
Agfa Silette I
Made in Germany. Frame around the Silette name and finder window indicate that this is a 1962 model. Color Agnar1:2.84/45 lens in Pronto 125 shutter.
"
innuti fann jag info om affären som sålde den
Berkö Foto
Götgatan 9
Sthlm - Sö
tele 425220
nr 1024
skoj å se sånt
Tobbe K
Aktiv medlem
yttligare information som aag finner intressant är att den modell jag har inte nödvändigtvis behöver vara från -62 utan kan vara äldre då silette modellen fanns redan -58 misstänker att den kan vara äldre då jag ännu inte funnit information om foto affären som sålde denna kamera.