Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Annons

Produkter
(logga in för att koppla)

Tusse

Aktiv medlem
Blev ombedd av en bekant att fota hans kamera och tillbehör som han skulle sälja, får väl kalla det en reklambild. Tog flera bilder som han fick men det blev tydligen för mycket för nu frågade han vilken bild som är bäst. Nu frågar jag er vad tycker ni ?

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    43.6 KB · Visningar: 1,183
1 eller 4.
Trean bäst som bild men samtidigt skall den bara redovisa vad han vill sälja och då tycker jag den känns lite rörig.

w

Jo, 4:n är också bra (informativare) men 1:n ser platt ut. Nu är ju det lite overkill om annonsen ska ut på ex. blocket för där kan bilderna se hemska ut (man ser inte vad som är på dom). Jag undrar vad man kan kalla dom som tror att det är bra bilder, fotodyslektiker ?

Mvh Erik !

Bild 1 ur ett försäljningsperspektiv.. Jag tycker som sagt att bild 1 är bästa överblicken, jag ser vad jag får, men jag vill ha en detaljbild på själva kameran, så att jag ser att den är hel och ren.

På vissa annonsplatser som Tradera finns utrymme för t ex 800x600 pixlar bild, där ytan kan användas för att pussla ihop en tydlig beskrivande bild med översikten på halva ytan och sedan inklippta detaljer.

Hm...Bild 1.
Enkast att få överblick och känns på något sätt ärligast, rakt på sak.
Håller med om en överblicksbild på kameran som tillägg.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar