lonian
Aktiv medlem
Men den intressanta bilden som du delar här som visar sammanhanget äger din fru rätten till.
Du har väl bett om hennes tillstånd att publicera här
Absolut har jag det, och jag har visat tråden för henne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men den intressanta bilden som du delar här som visar sammanhanget äger din fru rätten till.
Du har väl bett om hennes tillstånd att publicera här
Det finns ju ingen annan upphovsman än du själv, det är du som har tagit bilderna. Självklart äger du upphovsrätten.Hur blir det då i ett sådant där fotobås som fanns förr där man tog bilder på sig själv till pass och id-kort.
Man kliver in i båset, poserar på bästa vis och aktiverar kameran som knäpper iväg en serie bilder med korta mellanrum.
Äger jag upphovsrätten till dessa bilder jag har sparade?
Intressant, men man vill ju veta hur det gick ...Angående krönikan så handlar ena rättsfallet troligtvis om Maria Jakobsson som stämde Normark Scandinavia AB för en publicering i Hunting Magazine.
Vem är upphovsmannen - den som tog bilden eller kamerans ägare? - BLF Fotograferna
Vem har upphovsrätten till en bild – den som tog bilden eller ägaren till kameran? Den delikata frågan avgörs nu […]www.blf.se