Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Annat än Nikon och Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Micke K

Aktiv medlem
Vad finns det för alternativ i digitalkamera djungel idag,i stället för Nikon och Canon som verkar vara störst eller? Bättre eller minst lika bra som ovan stående märken.För det diskuteras mest Nikon och Canon tycker jag.Få höra om det finns några prisvärda alternativ till dessa och varför!
 
Jo, visst är de störst, men nu börjar det hända saker. Pentax har ett par jättintressanta modeller på gång, Sony, som tagit över KonicaMinoltas system verkar ha bra grejor också.

Bättre vet jag inte. Inom varje prisklass är väl kamerorna ganska likvärdiga och det handlar mest om vad man trivs med.
 
Nikon och Canon ? Det är nog Pentax som gäller idag, speciellt deras K10D som har allt och lite till för mindre pengar än Canon och Nikons motsvarigheter.

kent.
 
Pekar också på Pentax K100D och K10D, båda dessa lär orsaka en del sömnlöshet hos Canon & Nikon försäljarna.
 
Micke K skrev:
Vad finns det för alternativ i digitalkamera djungel idag,i stället för Nikon och Canon som verkar vara störst eller? Bättre eller minst lika bra som ovan stående märken.För det diskuteras mest Nikon och Canon tycker jag.Få höra om det finns några prisvärda alternativ till dessa och varför!

Just nu Pentax. K10D mest prisvärd och helt unik i semiprosegmentet, bättre än C o N. K100D mest prisvärd i instegkategorin. Sen går det snabbt i kameravärden om något år kanske en annan kamera är bästa väl.

K1D tex ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.