jac38
Aktiv medlem
Antar att du syftar på denna bilden: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2073023.htm?set=mp
Visst är den fin men jag hoppas du inte tar illa upp men jag känner lite så för den bilden. Får direkt känslan av att " visst är den fin men vem som helst som varit på den djurparken (om det nu är djurpark) hade tagit samma bild". Man kan ju ställa en motfråga. Hade bilden varit lika bra om det varit ett fiskmås-huvud istället för ett örn-huvud?
Dessutom är ju inte bilden taget med ett låååångt teleobjektiv heller... ;-)
Nej, den är fotograferad med 70-200 och sen beskuren till gällande format men inte har dom örnar i så små burar att den inte kan röra sig eller inte sätta sig så man inte kan ta någon bild alls. Den satt dessutom längst uppe i ett träd och jag 5-6 meter under. Jag tycker inte man kan ställa en sådan fråga, som du gör. Hade vargbilden varit lika fin om det varit en hund eller fiskmås i stället för en örn. Egentligen vill jag inte att diskusionen ska handla om ifall min bild är bra eller inte eller om den platsar i Galleri FS utom det konstiga i att bilder publicerade i ansedda tidningar inte kommer med eller att många väljer en bild som sin favorit utan att det "räcker".
Är det inte konstigt ändå att denna tråd som har 5 sidor och rätt många skriver i, ändå aldrig besvaras av någon från fotosidan? Det finns andra trådar om Galleri FS som inte heller har besvaras men i andra ämnen görs inlägg flitigt....??
Man undrar ju lite hur urvalsprocessen gått till när värdanas egna bilder kommit med i Galleri FS....