Annons

Allt blir helt utfrätt?!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Frida Ahlezon

Avslutat medlemskap
Jag är en glad amatör fotograf som har en FX-S9500 från fujifilm. jag har tyckt kameran varit helt okej tills för en tid sedan då det har blivigt väldigt svårt att få bra kort...Bilderna blir helt utffrätta och det verkar som kameran är extremt ljuskännlig....Jag vet inte om jag av misstag har ändrat någon inställning eller om kameran är sönder...Någon som känner igen mitt problem?
///Frida
 
Jag kan inget om den kameran men jag antar att den har en funktion för exponeringskompensation. Om du ändrat den - av misstag kanske - så kommmer bilderna att bli felexponerade.

Kolla i din manual var du hittar den funktionen så kanske det löser sig.

Mvh
Anders
 
- Vad har Du för inställningar? ISO / Bländare / Slutartid?
- Fotar du med ngt program eller manuellt?

Jag brukar oftast köra på bländarprioritet men ibland kan jag komma åt programvalsratten och ställa in på manuellt och då kan det bli lite knasigt.

/Matte


Jag är en glad amatör fotograf som har en FX-S9500 från fujifilm. jag har tyckt kameran varit helt okej tills för en tid sedan då det har blivigt väldigt svårt att få bra kort...Bilderna blir helt utffrätta och det verkar som kameran är extremt ljuskännlig....Jag vet inte om jag av misstag har ändrat någon inställning eller om kameran är sönder...Någon som känner igen mitt problem?
///Frida
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.