Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
.
.....................Däremot verkar det inte riktigt som att bildstabiliseringen i objektivet funkar som den ska. Som sagt, jag har bara provat som hastigast än så länge, men det känns hoppigt i sökaren på 600 som det inte gör med Canon. Ska kolla upp det mer noga.
Sedan kan jag vidhålla min ståndpunkt och avfärda myten om det där med "balans", dvs att stora objektiv skulle kräva en tung och klumpig kamera. JAG TYCKER att man får riktigt bra ergonomi med den här lilla kameran och det relativt stora telet. Hela ekipaget blir lättare och man får bra grepp osv. Det går alldeles utmärkt och om det här första intrycket håller i sig så kommer det troligen att komma ut en 70D på köp/sälj här på FS..........................
/Mats
Skumt med stabiliseringen. Det ska ju stödjas. Stabiliseringen funkade fint förresten med ditt gamla Sigma 150-500mm både på min gamla A7r och inte minst A7 II där ju nu PDAF funkar med fokuspunkterna på huvudsensorn med LA-EA3-adaptern. Även stabiliserad sökarbild har jag nu med båda husen och det har jag lärt mig uppskatta svårt. Sonys gamla antiskak stabiliserade ju länge bara sensorn och inte sökaren. Med firmwareuppgradering till 3.X. ska även Canon-objektiven stödas med A7 II som jag har. Mitt Sigma fick lite av ett nytt liv efter firmware-bytet. Det är ju ett samspel med kamera och objektiv upp den nya firmwaren påverkade ju både EVF:ens snabbhet och AF så att även A7r kändes klart bättre än tidigare.
Har heller aldrig stört mig på balansen med mitt stora Sigma. Jag tror mer att det är ett problem med stora normalzoomar faktiskt. Där tycker jag det är mer påtagligt. När objektiven blir riktigt stora så är det ju de man håller i främst.