Annons

Alienslem, giftalger och monsterflugor

Produkter
(logga in för att koppla)
Papphammar

[...]
Han må vara en nagel i ögat på vissa fotografer och det må väl vara hänt. Vissa behöver säkert höra det men när man ger sig på genren och bilden generellt då blir jag förbannad. Konstruktiv kritik jag GÄRNA så att jag kan utveckas men inte den kritiken som [...]

Jag siterar bildkommentaren på min bild.Dessutom ligger den inte i hård utan i "vanlig" bildkritik Nu skiter jag i och vad herr Papphammar tycker så mig biter det inte jag vet vad jag kan och jag vet att jag är duktig, sen får han tycka vad han vill om genren.

Skrotet hade jag velat se mer av.
Mindre av fluortandkrämen.
Men du måste fatta unge man.
Detta är riktigt fult!
Snart utnämner jag dig till alienslemmets anfader.Vilket du säkert inte är.
Du är bara ett offer för dåligt inflytande.
Kom igen nu och visa mig lite Bilder!

//Håkan

[Jag har redigerat bort en del osakligheter från det här inlägget. Diskutera är bra, men håll isär sak och person och undvik rena förolämpningar. //Jim]
 
Går tillbaka till herr Papphammars första i denna tråd:

urbano skrev:
.............Motiv finns det miljoner av varje dag... varje vardag...varje ögonblick. Alldeles inpå er!
Öppna ögonen!

/Ulf

Ja motivbrist är det sannerligen inte. Men det svåra är att se bakom motiven, att hitta BILDERNA. Det är bilderna Papphammar saknar bland alla motivavbildningar. Att fotografera är lätt, läs bara bruksanvisningen. Det svåra är att förmedla något väsentligt och att verkligen få det sagt.
 
Hur i h...vet kan han få gå lös här på Fs?

Skrotet hade jag velat se mer av.
Mindre av fluortandkrämen.
Men du måste fatta unge man.
Detta är riktigt fult!
Snart utnämner jag dig till alienslemmets anfader.
Vilket du säkert inte är.
Du är bara ett offer för dåligt inflytande.
Kom igen nu och visa mig lite Bilder!

Vad är detta för kommentar egentligen. INGET BARA J...a nonsens smörja.
 
Jag har, trots 33 tidigare sidor, lyckats missa denna tråd. Först nu såg jag den och blev så himla besviken. Jag har lagt in bilder i vanlig bildkritik och fått en del medhårsstrykningar men ingen riktig kritik(undantag finns)
Vad händer då man, med förhoppning om riktig kritik, lägger bilder i "Hård kritik"? Inte ett jävla dugg. Varken bu eller bä. Tråkigt konstaterar jag men efter att ha sett den här tråden så blev jag så besviken att jag har tagit bort bilderna ur poolen!

Nu får det väl ändå vara nog! Om ni, som är så förbannat bra, inte ens orkar ge ris så får ni ha poolen för er själva. Jag la bilderna där för att äntligen FÅ kritik och inte bara klapp på axeln. Istället så snubblar man över "Alienslem...

Varsego, nu kan ni rumstrera runt utan mig.
 
Grimmer skrev:
Jag har, trots 33 tidigare sidor, lyckats missa denna tråd. Först nu såg jag den och blev så himla besviken. Jag har lagt in bilder i vanlig bildkritik och fått en del medhårsstrykningar men ingen riktig kritik(undantag finns)
Vad händer då man, med förhoppning om riktig kritik, lägger bilder i "Hård kritik"? Inte ett jävla dugg. Varken bu eller bä. Tråkigt konstaterar jag men efter att ha sett den här tråden så blev jag så besviken att jag har tagit bort bilderna ur poolen!

Nu får det väl ändå vara nog! Om ni, som är så förbannat bra, inte ens orkar ge ris så får ni ha poolen för er själva. Jag la bilderna där för att äntligen FÅ kritik och inte bara klapp på axeln. Istället så snubblar man över "Alienslem...

Varsego, nu kan ni rumstrera runt utan mig.

Måste erkänna att jag oxå har haft dom tankarna. Men jag kommer inte att lägga in bilder i dom andra kritikpoolerna. Duger inte mina bilder i "hård kritik" så duger dom inte på fotosidan. Så ser jag det.
 
Håller med de två senaste.

Jag blir så irriterad på folk, bla herr fågelhammar som kommer med kritik på själva genren. Skit i vad jag fotar, gillar jag det och många med mig låt det då vara. Kritik är väl bra om den är vettig på själka bilden och inte på motivet eller genren.

Jag fick en gång kritik på en bild på en kyrka och kommentaren jag fick, varför kyrka den är ful. Det är sådant jag ogillar sen får väl var och en tycka vad de vill.
 
FILM) (Linkan71 skrev:
Håller med de två senaste.
Skit i vad jag fotar, gillar jag det och många med mig låt det då vara.

Det går inte ihop för mig.
Vill ni ha kritik, eller vill ni inte ha kritik?
Det var ett himla velande.

Jag har för övrigt tyckt mig märka en kvalitetsförbättring i poolen "Hård kritik".
Det är glädjande!
 
urbano skrev:
Det går inte ihop för mig.
Vill ni ha kritik, eller vill ni inte ha kritik?
Det var ett himla velande.

Jag har för övrigt tyckt mig märka en kvalitetsförbättring i poolen "Hård kritik".
Det är glädjande!

Ska man svara med citat ska man inte redigera citatet så det passar ens syften. Inte snyggt!!!
 
OK. Nu har jag kollat era bilder.
Hittade två som jag gillade.
Tyvärr ingen av dina.
Men det är väl inte hela världen?
 
FILM) (Linkan71 skrev:
Hur i h...vet kan han få gå lös här på Fs?

Den som sat han vat?


2006-08-09 21:45 Håkan Lindqvist (FILM)
Ulf Fågelhammar skall hålla snattran!!!!!!!! Sluta bry dig om dessa bilder du gillar dem ju inte så varför klaga? Kom med KONSTRUKTIV KRITIK.
//Håkan


Det var juh detta inlägg som överhuvudtaget
fick mig att se dina bilder.
Nu har du fått två kommentarer
på bilder du tagit. Som jag gillar.

Moren har gjort sitt moren kan gå. Tänk på det en stund och koppla ihop det med alienslemtråden.
OK?
 
Klart som f..n att vi vill ha kritik. MEN DET ÄR HUR MAN GER KRITIK SOM JAG ÄR SUR PÅ.

Hurvida du ( Fågelhammar) tycker att mina bilder är alinslem mm det ger jag fullständigt faaan i. Har du inget bättre att komma med då kvittar det om jag får kritik.

Medhårsstrykande är väl inte sä jävla bra det heller utan det är det konstruktiva i själva kommentaren jag vill åt. Inte om du tycker min bild är alienslem . Tyck det då det är helt ok för mig, jag gillar den genren du gillar det inte så varför lägga ner så mycket energi på att såga?
 
Moren har gjort sitt, moren kan gå.

...där gick han!

Nu debatterar jag inte mer i denna tråd. Du får prata med andra debattlystna.
 
Det där med moren hänger jag inte med kvittar. Kommer säkert på det när jag blir stor.

Eftersom du nu ger dig så verkar du väl ha försått mitt budskap och det är bra.

Trevligt att du kunde skriva några justa kommenatrer på några av mina bilder i stället för den där som jag reagerade på så starkt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.