urbano
Aktiv medlem
_J0nas_ skrev:
Så länge ingen kan sätta fingret på vad som är rätt och fel
Vem kan göra det. Gud?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
_J0nas_ skrev:
Så länge ingen kan sätta fingret på vad som är rätt och fel
urbano skrev:
Vem kan göra det. Gud?
_J0nas_ skrev:
Att uppskatta ting är en mognadsprocess, vad jag tycker är vackert i dag hade jag förmodligen haft svårt att uppskatta för 10 år sedan och så vidare. Det jag ville komma till var att ingen har rätt att avgöra vad jag tycker är vackert eller tilltalande. Eftersom alla har olika uppfattning om det som rör estetik tycker jag bara att det känns dumt att fördöma en bild pga. att jag personligen inte uppskattar just en motivkategori eller ett sätt att komponera bilder.
Om bilden jag publicerar berör mig innebär ju inte att den berör någon annan, vad som kittlar din synnerv och dina sinnen kanske inte kittlar mina. Så länge ingen kan sätta fingret på vad som är rätt och fel ser jag ingen anledning att fördömda bilder som på ett korrekt tekniskt sätt porträtterar motivet. Är det något med mina bilder som inte uppskattas skriv det, förklara er synvinkel och jag lovar jag kommer att bli en så mycket bättre fotograf. God natt och sov gott!
cw-op skrev:
"Kritiska bildkommentarer" jovisst! Din kommentar på hennes självporträtt var ju "oantastlig" i all sin försåtlighet men du ska inte underskatta folk, JV! Det var nog ett och annat ögonbryn som höjdes där ...? JANNE
Gunnlaug skrev:
Ja men det är väl bra att "ett & annat" grovbuskigt ögonbryn lyfts i en tid då det knappt existerar några ögonbryn...
Är det verkligen artighet och hyfs som saknas?
Gunnlaug skrev:
Ja men det är väl bra att "ett & annat" grovbuskigt ögonbryn lyfts i en tid då det knappt existerar några ögonbryn...
cw-op skrev:
Är det det som är meningen med fotosidan att man ständigt ska "röra om i grytan"? Jag tror inte så värst många håller med om den skrivningen. Låter mer som en site för matlagning. Kryddad överdrift eller ej, det är frågan (c;? JANNE
Gunnlaug skrev:
Där är vi helt eniga Janne... FS ska inte bara vara gryta för Ria Wägner...
En väl balanserad soppa smakar nog alltid bäst skulle jag tro... men ibland måste man också kunna stoppa ner en något starkare krydda, utan att smaklökarna går i taket...
Mvh
cw-op skrev:
Jo du JV.
När jag analyserar dina tre senaste inlägg slår det mig att du inte kan räkna med mig som gäst på din restaurant, tyvärr! Grovbuskiga ögonbryn upphostat slem och smaklökar är inga ingredienser som tilltalar min kulinariska tekopp om jag säger så. I det fallet hjälper nog inga kryddor i världen! (C;= JANNE
Gunnlaug skrev:
Bara ett råd på vägen... Se upp för den sliskiga "klubben-för-inbördes-beundran-soppan bara...
Den där soppan kanske kan va nåt, slisk & beundran ... Mmmm! Av en händelse -som kan verka som en ren tillfällighet- så har jag kommenterat en av dina bilder förresten. Mv JANNE
Artificiell skrev:
Jag förstår, men normalt är det de okunniga som uttalar sig först...