Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
(akvarievärmare) till Framkallning c-41
- Trådstartare AntonS1
- Start datum
karlstrom69
Aktiv medlem
Nån som har mer tankar om detta? Har själv funderat på Sous vide-värmare i en vanlig plasttank som vattenbad nu när jag ska börja framkalla C41. Är det bästa lösningen? De finns att köpa från några hundralappar och uppåt. Akvarievärmare har jag aldrig hört talas om. Hur funkar de?
Jag tänkte mig först en vanlig doppvärmare. De borde funka bra men man får ju hålla koll på temperaturen manuellt.
Jag tänkte mig först en vanlig doppvärmare. De borde funka bra men man får ju hålla koll på temperaturen manuellt.
Jag kör med en sous vide, hur enkelt som helst. Använder en plastbalja, fyller med vatten och ställer ner Tetenals C-41-kemi i glasflaskor och startar min sous vide. Kemin blir 38 grader ganska snabbt, och håller perfekt temperatur hela tiden. Bara att ställa in vilken temperatur du vill ha, så behöver man inte tänka mer på det.Nån som har mer tankar om detta?
Jag köpte min för 600 spänn. Skulle det stå Jobo eller Ilford på den skulle den kosta 6000:-
karlstrom69
Aktiv medlem
Jag kör med en sous vide, hur enkelt som helst. Använder en plastbalja, fyller med vatten och ställer ner Tetenals C-41-kemi i glasflaskor och startar min sous vide. Kemin blir 38 grader ganska snabbt, och håller perfekt temperatur hela tiden. Bara att ställa in vilken temperatur du vill ha, så behöver man inte tänka mer på det.
Jag köpte min för 600 spänn. Skulle det stå Jobo eller Ilford på den skulle den kosta 6000:-
Tror det blir en sån...det är lite kul att man kan använda köksutrustning på lite annorlunda sätt
Använder den enbart på det sättetdet är lite kul att man kan använda köksutrustning på lite annorlunda sätt