ANNONS
Annons

Aftonbladet 71000

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael Westerberg 10D

Avslutat medlemskap
Har jag gjort bort mig?


Fick den här bilden publicerad i Aftonbladet igår, 21 juli:

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1123901,00.html


Jag vann en Ericsson mobil 810i, för dagens bästa läsarbild. vecka. Bildredaktören ringde senare under dagen upp mig och frågade om han fick sälja bilderna vidare. För min del så var det bara en "kul grej" att skicka in bilderna, så jag sa jag till försäljning, och kommer att då 50% av bruttointäkterna för dessa bilder.

Har jag gjort bort mig?, vet inte annars hur en "amatör" som jag, skulle kunna sälja vidare bilderna själv.


// Micke
 
Mikael Westerberg (Mikael Westerberg 10D) skrev:
Gjorde jag, som (amatör) rätt, att låta aftonbladet sälja bilderna vidare?

Svårt att se hur jag skulle kunna klara av det själv.
--------------------------------------------------------------------------------



jag är ingen expert, men jag skulle då gjort som du iallfall i detta fallet.

Grattis för publiceringen + nya mobilen ;)
 
Håller helt med Henrik. Är inte heller någon expert och har bara fått vå bilder publicerade tidigare. Men det känns som att redaktören som kontaktade dig har lite mer kontakter och nätverk att få ut bilden till. Det brukar vara det som är problemet för min del då jag är ganska speciellt inriktad mot klättring.
Så det är väl en avvägning, kanske hade du tjänat lite mer ifall du lyckats få tag på intresserade köpare själv. Men då är ju frågan ifall du fått det och i sådanna fall lika många.
I min mening gjorde du helt rätt.
Grattis till en skön bild och telefon också.
Mvh Martin
 
Tack!

Då verkar det som jag har tagit rätt beslut, skönt!. För somsagt, en annan har ju inte dom kontakterna för en bildförsäljning, och eftersom jag inte har några erfarenheter sedan tidigare, så känndes detta bra.

// Micke
 
Just den bilden kan säkert att sälja vidare till hänt extra eller dylik tidning. För att slippa bli av med dina 50% kan du höra av dig till hänt, se&hör, etc. osv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.