Annons

Stulna bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har just råkat ut för samma sak. Bilder jag publicerat efter en bilträff på min egen hemsida med min logo i bilden har kopierats, logon blivit bortskuren och bilderna publicerade på 3 bilforum, Zatzy, Garaget och AutoPower.

Efter kontakt med admin på Garaget togs hela profilen bort omgående, lite väl hårt kanske, men jag antar att Admin inte orkar gå in och ta bort endast mina bilder från killens Galleri.

Har även varit i kontakt med Admin på de andra två sidorna idag, eftersom personen som olovligen publicerat mina bilder inte svarar på mina PM.

Jag gjorde så att jag bifogade skärmdumpar dels från respektive webbsida och dels från Adobe Bridge med min RAW fil markerad och EXIF infon synlig.

Detta såg Admin på Garaget som fullt tillräckliga bevis, möjligt att det blev enklare då de stulna bilderna var beskurna och reg. numret borttaget. På mina original finns ju reg. numret med och mer bild yta.

Jag är normalt rätt snäll vad gäller publicering av mina bilder, men när mitt namn kapas bort och det inte skrivs någonstans vem som tagit bilderna då ilsknar jag till. Blir inte bättre när bildtjuven beskyller sidans Admin för att vara paragrafryttare i sin blogg.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.