goa200
Aktiv medlem
Menar det, visst MM kanske inte är BÄST. Men här göteborg känns de både kunniga och trevliga.
30 Dagars öppet köp är suveränt helt enkelt. och att jag föredrar att få känna å klämma på varorna jag funderar på att köpa.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Menar det, visst MM kanske inte är BÄST. Men här göteborg känns de både kunniga och trevliga.
30 Dagars öppet köp är suveränt helt enkelt. och att jag föredrar att få känna å klämma på varorna jag funderar på att köpa.
Självklart, men hur exakt funkar det? Om jag köper mig en kamera och efter 24 dagar inte känner mig nöjd, går jag tillbaka för att få alla pengar tillbaka då?
Att kunna få 30 dagars öppet köp är förstås en bra möjlighet, men nackdelen är diverse rapporter om folk som trott att de köpt nya prylar från MediaMarkt, men som visat sig vara använda. Ibland t.o.m. ganska ovarsamt.
De kameror som returneras måste ju också säljas på något sätt, och jag tvivlar på att de skulle får det att gå ihop ifall de prissänkte alla varor som varit ute "till påseende".
Att kunna få 30 dagars öppet köp är förstås en bra möjlighet, men nackdelen är diverse rapporter om folk som trott att de köpt nya prylar från MediaMarkt, men som visat sig vara använda. Ibland t.o.m. ganska ovarsamt.
De kameror som returneras måste ju också säljas på något sätt, och jag tvivlar på att de skulle får det att gå ihop ifall de prissänkte alla varor som varit ute "till påseende".
Om jag skulle köpa en vara som såg använd ut skulle jag åka tillbaka och kräva ersättning och ny vara. Att någon använt den stör mig inte men den ska se ny ut.
Nu har jag ju inte besökt hela kedjan, men baserat på en handfull MM-butiker och ungefär lika många Elgiganten, Siba, etc, så tycker jag nog att MediaMarkt är bättre. I allmänhet bra ordning i butiken, och oftast kunnigare säljare än hos konkurrenterna.Undvik Media Markt för all del. Sämsta kedjan som finns!
Fotokungen eller Cyberphoto på nätet eller Japan Photo, Scandinavian Photo som fysiska.
Håller med om att använda saker borde vara billigare. I fotobutiker som Scandinavian har jag fått nedsatt pris på sådant. Köpte till exempel ett skyltexemplar av en DSLR och fick dels någon tusenlapp i rabatt, dels ett kitobjektiv och ett lcd-skydd på köpet. Trodde att det var den filosofin man hade överallt, men på exempelvis Siba får man inte en krona i rabatt verkar det som. Sist tänkte de sälja en extern hårddisk till mig till fullpris, trots att den varit hemma hos någon, men blivit tillbakaskickad. Som tur var kom det fram precis när jag skulle betala så jag hann ändra mig. Man vet ju aldrig vad sakerna varit med om så det är ju ändå en liten risk man tar...
Det har CyberPhoto också. Men den ligger inte i Götebobrg.---
Fotokungen har en butik också. Både den och deras webhandel ligger i topp, tycker jag.
---
Där är vi väldigt olika! I Canada köper jag en öppen vara (använd) till nedsatt pris och en oanvänd vara till fullpris, ser verkligen en GIGANTISK skilland här.
Nej, finns inte i helvete att att jag köpte min D600 såsom jag äger och den varit ute och provat 100-1000 bilder till fullpris. Hoppas du verkligen skämtar nu.
Det är skillnad på använd och använd. Tänk till lite först snälla
Jag vet inte om jag skulle bli glad över ett objektiv som var använt. Skulle genast ställa mig frågan: Varför blev detta returnerat, vad är det för fel på detta ex?
Jag förväntar någon form av rabatt på ett returex. Netonnet ger rabatt på returex, vilket gör att de har speciella hyllor för dessa produkter i butiken.
Snyggt skött.
Det är skillnad på använd och använd. Tänk till lite först snälla[/QUOTE
Förstår inte vad som var oklart? Jag tänkte till och vad min förklaring på vad använd skulle kunna vara, i mitt fall valde jag kameran jag köpte såsom exempel och att den skulle vara använd.
Använd eller använd, spelar ingen roll är varan öppnad, hemma hos kund betalar jag inte fullpris. Det är våran service som den fungerar här iallfall.
Vad menar du med "hyra objektiv på något vettigt sätt"?