Annons

AF-objektiv av annat märke än Minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

christianhylse

Aktiv medlem
Det sägs att man kan använda ALLA gamla AF-objektiv till sin Dynax 5d, men kan jag använda SIGMA's AF-objektiv också? har hittat ett par begagnade och båda har använts till en gammal analog MAXXUM-kamera, om de passar till den borde de väl passa till min Dynax 5d?
eller?
mvh
christian

Ja dom passar.

Kan dock finnas ett problem med vissa äldre piratobjektiv, dom kan behövas chippas om för att fungera tillfredsställande med DSLR-kameror.

Om detta kan jag tyvärr inte tillföra något mer annat än att det bästa är om du kan testa dem innan köp eller ta reda på om dessa objektiv fungerar för andra på samma kameramodell.

//Larsa

Vet inte vad du vill ha för brännvidder men detta kanske kan va nåt?

Om 70-210:an är en 4.0 så slår du till för då är priset FANTASTISKT lågt!!! Annars så är det förmodligen lågbudgetoptik & då är priset lågt men inte så onormalt...

//Larsa

Upplärd av Gunte:)

Prisvärdheten är dock oslagbar känns det som, oberoende av märke...

Handen på hjärtat så vet jag inte mycket om äldre Minolta AF-optik annat än att de fasta objektiven är säkra men svåra att få tag på, åtminstone i Sverige. 50/1,7 finns men kräver lite detektivarbete...

Bland zoomarna har jag noll koll, bortsett då från denna 70-210 4.0 som man ofta hittar på blocket för en spottstyver. Dock inte alltid så lätt att hitta då dom mycket ofta ligger gömda i paket & infon i annonserna oftast brister.

//Larsa

Senast ändrad:
TACK!

tack för svar,
ska försöka ta reda på lite mer,
men det var det här paketet (se nedan) som jag var intresserad av, mest objektiven men jag ville också ha en enkel analog systemkamera lite som bonus. Har bara digital prylar.

Tänker dock bara köpa paketet om objektiven går att använda tillsammans med min DYNAX 5D. Bonus om nu blixten går att använda, men det borde väl gå?

"

Minolta 5000 Maxxum AF.
Objektiv: Sigma 28-70 AF, Sigma 75-300 AF,
Bower Lightvision super wide AF macro 0.42X.
Blixt: Toshiba 718A.
Väska och manualer.
Pris: 1.500:-"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar