Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Adobe-alternativ
- Trådstartare Blander
- Start datum
Jonas gbg
Medlem
Jag använder iMatch som DAM (Digital Asset Management System). Det går att läsa om här: https://www.photools.com/imatch/
Ingen prenumeration men mycket kraftfullt verktyg för att hålla reda på bilder, video-klipp osv och för att sedan kunna hitta dem igen. Hierarkiska sökord, auto-tagger om du vill, håller reda på buddy files, bra support med mera. Låter som reklam så det är bäst att säga att min enda connection med phootools är att jag betalat min iMatch-licens.
Eftersom de olika editeringsprogrammen har sina för- och nackdelar är det gott att ha en separat katalogiseringsfunktion.
Ingen prenumeration men mycket kraftfullt verktyg för att hålla reda på bilder, video-klipp osv och för att sedan kunna hitta dem igen. Hierarkiska sökord, auto-tagger om du vill, håller reda på buddy files, bra support med mera. Låter som reklam så det är bäst att säga att min enda connection med phootools är att jag betalat min iMatch-licens.
Eftersom de olika editeringsprogrammen har sina för- och nackdelar är det gott att ha en separat katalogiseringsfunktion.
hampusm
Aktiv medlem
Ja, Affinity är bra. Det är relativt intuitivt och har i princip allt du behöver. Det är däremot kasst på att hantera TIFF-filer.Tack, då verkar Affinity vara det enda som supportar det jag behöver. Någon som har erfarenheter av Affinity. Är det bra?
Falumas
Aktiv medlem
Har bara äldre 20-32år gamla TIFF-filer, så det är inte kritiskt.Ja, Affinity är bra. Det är relativt intuitivt och har i princip allt du behöver. Det är däremot kasst på att hantera TIFF-filer.
Smw
Aktiv medlem
Tiden går fort, ofta överaskaande fort.
Väljer du en "stel" produkt så är den rätt som det är
för gammal.
Alternativ är då de fria program som finns och som
även är väldigt bra.
Ex Darktable, Rawtherapi, Gimp, Blender ( en kul guldklimp som ger lite motstånd).
De utvecklas, anpassas förbättras i rask takt.
//MW
Väljer du en "stel" produkt så är den rätt som det är
för gammal.
Alternativ är då de fria program som finns och som
även är väldigt bra.
Ex Darktable, Rawtherapi, Gimp, Blender ( en kul guldklimp som ger lite motstånd).
De utvecklas, anpassas förbättras i rask takt.
//MW