Just nu skriver jag mitt tvåtusensjuhundranittionde inlägg. Så hur menar du när du påstår att jag inte skriver något?
Du har rätt.. Jag skrev klumpigt.. Jag skrev "nånsin" vilket givetvis var felaktigt skrivet...Ber om ursäkt..
Jag skrev mer hur jag tänkte senare i inlägget...
Därför är det något Sonyavdelningen är bra på generellt sett så är det att nada sker alls...
Och det var just i Sonyavdelningen deltagandet utav dig
med flera inte är direkt häpnadsväckande stort...
Och jag för min del kan inte faktiskt förstå varför då jag som gärna vill diskutera samt påvisa dom fördelar Sony faktiskt har skall "tystas" ner och inte främja mer liv i trådar såsom denna tex där en ny kamera är i antågande och så många tvärt sågar funktioner utifrån "gamla meriter´s tillkortakommanden" i stället för resonera om hur vi önskar funktionen inbyggd samt utan det skall skapa tillkortakommanden..
Sony bygger garanterat inget som Sonyister själva sågar hela tiden i korta avrättande komentarer om funktioner..Detta är jag rätt säker på... Och därmed tappar vi ev bort bra saker pga folk inte kan fatta att det är vi konsumenter som begär vad vi vill ha och Sony som är vårt märke som förhoppningsvis lyssnar och tillverkar det vi ber om...
Och där kommer mitt "krigande" in.. Jag försöker via bilder och text förklara. Väcka nyfikenhet.. Samt sporra fantasin hos Sonyister så det ramlar ner en polett som säger..
""Va fan.. Grabben/Gubben har ju rätt.. Med rätt byggt sökare så vill vi ha live view samt vinklingsbar skärm som byggs in mera så den inte stör...""
Och inte som oftast fantasilöst...
""Va fan. Man ser ju inget i den lilla sökaren, så jag vill inte ha live view med vinklingsbar skärm man skall pressa näsan emot..""
Sedan sist. Vad är det för fel att resonera högt o lågt om en Sonykamera egentligen? Asså alvar.. I Canontopics diskuteras det massa massa saker som både är lärande samt också roligt att läsa om.. Massa utsvävanden hit o dit.. Samt massor med svar till funderande kamera-användare eller ev spekulanter..
Det sågas saker och det hissas saker... Och det önskas saker.. Trådar växlar oerhört med alla möjliga saker under en topics liv.. Och tro mig Canonfolket inklusive Canonkontor följer dessa trådar noga för se vad som skrivs och tycks och tänks...
Vad skall en Sonykrängare se och få för info i Sonyavdelningen egentligen mer än att man eftersöker absolut ingenting mer än det som redan finns egentligen med enbart liiiite mer isoprestanda som ända önskemål i stora drag... Asså det är i stort noll nytänkande eller funderande med sedan resonemang runt dessa frågor.. En Sonykamera är ju klar redan på den tiden det hette Minolta.. Byt bara logga samt fixa lite mer pixlar med bättre iso så behövs inget mer... Thats it.. Mer vill inte Sonyister ha..
Och detta är den i särklass tråkigaste delen utav att vara Sonyanvändare... Tvärt om så vill folk man håller käften med drömmar och önskemål.. Drar igen näbben om fördelar och hur dom kan användas.. För snackar man om sådant då ändå andra inget säger alls i ämnet mer än sågar det pga okunskap samt fantasilöshet så benämns det som tex av dig såsom "tjat"...
Kanske skulle man byta märke till Canon enbart för det faktumet att Canonanvändarna verkar ha klart roligare med sina resonemang om sitt märke högt o lägt o brett..Visa i praktiska test saker osv osv.. Med Sony skall man ju hålla truten helst...Inte ta tag alls i saker och försöka ha lite skoj med sin hobby i topicsen..
Fy fan vad sorgligt...Men ok.. Jag skall hålla käften med mitt tjat....