Menmen nu ska jag inte smuttsa ner tråden mer med off-topic snack för tråden handlar ju trotts allt om efterföljaren till A700...jag tror det kommer blir en kanonkamera.
Och det är just därför jag hoppas A7XX skall bli en riktigt bra kamera jag "slåss" för lv funktionen så hårt. Känns till och med larvigt att idisla om detta ämne som jag gör.... Men jag gör detta för dom konservativa fotograferna skall få mer input om denna lv funktion som många tyvärr förlöjligar samt påstår vara en slags nybörjarfunktion. Fast Sonys typ av lv är en renodlad profunktion med begränsningen att användarna av kameror inte fattar det ofta/oftast.... Där ligger nämligen problemet..
Ja så givetvis att Canikoner med sina kassa lv inte fattar ens skillnaden i dom flesta fall mellan sina sk live view´s och Sony´s variant..
Kommer denna funktion inte nu så beror detta på just att för många semi samt mer proanvändare inte snackar om den såsom ett önskat tillskott.. Vilket skulle vara en oerhörd miss utav Sony om dom lyssnar på..
Tro mig.. Kommer A7XX med samma funktionella lv som A550.. Samt med HDR funktionen.. Så kommer så snart dom som bytt sina A700 mot den nya,, samt börjat labba med den förhoppningsvis nya A7xx med lv.. Dom som inte bara står rakt upp o ner och fotar alltid kommer garanterat fatta snabbt varför jag "krigat" så hårt för den/dessa funktioner..
Och jag garanterar att snabbt skulle snacket som ofta är negativt utbytas till glädje att den nu finns......Och dom ända som satt kvar med negativa feelings var dom som inte har funktionen/funktionerna..Eller som inte har fattningsförmåga att andra system har fördelar deras egna ligger ljusår bakom...
Man snackar filmande i stillbildskameror som ett krav.. Men ärligt.. Jag anser att förkovrande funktioner för ta stillbilderna går tusen ggr före nått filmande...
Och Sony´s marknadsföringsavdelning har totalt misslyckats med att "sälja in" sina unika funktioner..Däribland Live viewen...Och hur användbar den faktiskt är då sökaren inte är det faktiskt relativt ofta....
För ännu flera år efter den kom sitter det stora flertalet fotografer (inte alla givetvis) totalt okunniga och "tror och tycker" en massa saker som är totalt byggt på missuppfattningar samt okunskap....
Men ärligt.. Jag tror inte den nya kommer få en vinklingsbar skärm.. Den kommer inte få detta heller med löst detta så sökaren inte begränsas.. Vilket givetvis Sony kan lösa i en semikamera om dom vill.. Och detta just pga att så många fotografer sitter med sina smågubbiga konservativa negativa ord överallt .. Och det är ju dessa Sony tyvärr lyssnar på och inte sådana som mig... Dvs en gubbe som är amatör med ändå så mycket erfarenhet så jag kan urskilja fördelar.. Samt som inte hunnit stagnera i bestämda åsikter på "parkbänken"......
"Testare" har sagt att filmande är det viktigaste i hela världen för en stillbildskamera.. Då är det så... Och det går 1000 klagomål på att Sony inte har filmande på 0,0001 klagomål att ersättaren kanske inte har vinklingsbar skärm och lv såsom A550...Och än bättre sökare givetvis..
Därför hellre en bra sökare och fast skärm en en kass sökare och vinklingsbar skärm.
Just.. Hade fotografer stått upp med krav och inte hela tiden bara "snackat ner funktionen".. Då hade Sony lagt ner krut på att det ena inte skadade det andra alls.. Man förbättrade avsevärt sökaren tex i A550 mot A300án... Så varför utesluta något i stället för kräva dom båda med kanonfunktion?? Det är ju vi konsumenter som kräver saker... Och tillverkare som skapar det opinonen kräver..DVS fina sökare och lv.. Dom grejar det om kunder kräver det..
Stillbildskameror med filmande är krav.. Men jag ser makalöst sällan ens folk snackar om funktionen på fotositer mer än då det tas upp som nackdel för Sony då givetvis... Medans funktioner som faktiskt främjar stillbildsfotandet .. Ja detta tas knappt ens upp.. Och görs det så är det mest i negativa ordalydelser....
Ytterst knepigt...
Jag har förväntningar på ersättaren till A700.. Men jag tror tyvärr inte den kommer ha saker jag eftersöker... Och jag tror Sony gör en extrem tavla om dom bygger en kamera som ser ut som en slätstruken Canikon.. Samt försöker härma deras funktioner mest samt utesluta sina egna unika funktioner för stillbildsfotande...
och ser jag en sunkig designkopia utav Canikon samt utan dom unika funktioner Sony har så vetetusan om Sony inte skulle behöva en rejäl kurs i marknadsföring samt hur man skapar egna vägar.. "Följa john" är absolut inget man vinner förstaplats med.. Inte ens marknadsandelar..
jaja. Därmed släpper jag lv ämnet... Och forsätter hoppas på att "min" kamera kommer då den nya A7XX är klar.. men jag har som säkert framgår inte stort hopp eller ens tro att det blir "min" kamera som kommer.. tyvärr..