The_SuedeII
Aktiv medlem
Ja, integreringen med HDMI 1080p/i och externa lagringsmöjligheter som mobiltelefoner, I-serier och alla dess avarter hos andra än Mac, osv, osv kommer säkert bli ett viktigt inslag. Att visa bilder på TV'n har jag faktiskt börjat med själv; innan körde jag projektorn, men på den punkten väntar en uppgradering (av både lägenhet och projektor...)
-Bilder visade på en bra full-HD projektor direkt från kamerans HDMI ut ger oanat god bildkvalitet...! Detta är nog framtidens sätt att visa "foto-entusiast"-bilder hemma, som diaprojektorn förr i tiden. Mina stackars släktingar och vänner råkar ut för det iaf, och de är oftast mer imponerade över bildkvaliten än mina bilder - som vanligt...
För att delvis beröra det överhettade ämnet LV så är det ju så att en ny generation användare kommit till, och nu har de ekonomiska möjligheterna att leva ut lite av den twittrande livsstilen. Små, funktionella, livsstilssaker som ska anpassas till detta nya sätt att förhålla sig till media i alla dess former blir viktigare och viktigare - men kvalitetsmässigt är det sällan man vinner på det, snarare tvärt om...! Här kommer vissa in och säger "och vad gör det, det vi har är bra nog..." - men jag håller inte riktigt alltid med här.
Jag ser gärna en uppdelning på produkter inom segmenten
*Bra nog, kompakt - snygg med smarta funktioner
*Pro - segmentet där absolut funktionalitet går först; samt
*Entusiast - där avskalade basfunktioner och maximerad kvalitet gäller.
-Men det är väl en önskdröm... :-/
-Bilder visade på en bra full-HD projektor direkt från kamerans HDMI ut ger oanat god bildkvalitet...! Detta är nog framtidens sätt att visa "foto-entusiast"-bilder hemma, som diaprojektorn förr i tiden. Mina stackars släktingar och vänner råkar ut för det iaf, och de är oftast mer imponerade över bildkvaliten än mina bilder - som vanligt...
För att delvis beröra det överhettade ämnet LV så är det ju så att en ny generation användare kommit till, och nu har de ekonomiska möjligheterna att leva ut lite av den twittrande livsstilen. Små, funktionella, livsstilssaker som ska anpassas till detta nya sätt att förhålla sig till media i alla dess former blir viktigare och viktigare - men kvalitetsmässigt är det sällan man vinner på det, snarare tvärt om...! Här kommer vissa in och säger "och vad gör det, det vi har är bra nog..." - men jag håller inte riktigt alltid med här.
Jag ser gärna en uppdelning på produkter inom segmenten
*Bra nog, kompakt - snygg med smarta funktioner
*Pro - segmentet där absolut funktionalitet går först; samt
*Entusiast - där avskalade basfunktioner och maximerad kvalitet gäller.
-Men det är väl en önskdröm... :-/