Joakim..
Jag har haft A700.. Och A100 A200 A300... A550 är helt enkelt en bättre kamera än dom alla då det gäller att "ta bilden".. Och högiso är den helt enkelt klart bättre än dom alla..... Och jag menar
klart bättre.!. Den ger mindre brus.. Men framförallt "Snyggare" brus.Som inte stör på samma sätt.. Detta är väl det possetivaste kan jag tycka.. Mindre är ju bra.. Men att det är snyggare är mer det som syns i mina ögon i alla fall... Samt den ger klart bättre färger vid höga iso än dom andra jag haft..Vilket också hänger ihop med det "Snyggare" bruset tror jag ifrån min otekniska synvinkel..
Detta kommer säkerligen även efterträdaren till A700 ha som fördel gissar jag....
Du kan ju kolla in denna tex i länken..Samt titta bakåt i dedikerade A550 tråden från sista sidan och bakåt en bit så kommer där en del bilder om du söker som torde få dig rätt mycket possetivare i din "tro" på brusprestanda....
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1947970.htm
Och högt brus... Såg du har en A200.. Och det du kallar högt brus handlar mer
tror jag om den skillnad som finns mellan CCD sensorn du har i din A200 som ger en "klarare bild" och den lite kornigare typen Cmos sensorerna ger.. Jag kan inte förklara detta med min tekniska kunskap. Så därför skriver jag med min ev felaktiga förklaringsmodel också ordmässigt..Men där finns nån skillnad som skapar detta.... Dessutom finns det trådar i ämnet på flera avdelningar om flera märken...Så dina ord är direkt ingen "nyhet".. Endast ett till inlägg som påpekar den skillnad som finns mellan sensorernas sätt att se ut vid pixeltittande inom flera märken.. Därmed inte enbart inom Sony..
Jag hade önskat Cmos haft samma klarhet som CCD har...Men så är det inte ..
Detta handlar om något som flera anmärkt på från även tex Nikonhållet .. Dvs att deras tidigare kameror före byte ger mindre brus/korn än då folk bytt till tex D300...Och man blir överaskad att man får kornigare bilder då man trott det skall bli bara bättre liksom..
Sedan din åsikt om live view är som dom flestas tydligen byggd på klämma i butik. Vilket jag kan garantera dig är så enbarmeligt lite "talande" om hur funktionen kan användas..Det är som sitta i en bil med motorn igång och sedan försöka återberätta vilken väghållning bilen har.. Det går helt enkelt inte.. Inte ens köra runt kvarteret skapar den kunskap eller erfarenhet som behövs för kunna uttala sig alls.. Det krävs betydande mer innan man "vet" vad som är vad så att säga...
Men jag ser du bor i Skåne samt tydligen i närheten av Hässleholm.. Jag bor utanför Olofström.. Så om du vill kan vi ses så kan jag gärna låta dig "leka lite" mer med en A550 samt dess live view funktion tex så kommer du högst troligt ändra uppfattning rätt fort angående vad en kommande A7XX bör ha i funktionsväg..
Så igen till topicämnet..Sorry utsvävandet. Men såg ju att han (Joakim) bor i närheten. Så ville därmed gärna bjuda in till lite nogrannare klämmande i stället på en A550..
Angående den "nya" kameran som visas så är den nog långt ifrån det klara som visas.. Verkar inte ens finnas luckor på den..?. Och sådant bör väl rimligen finnas kan jag tycka..... Så jag tror inte någon kan dra för stora växlar varken framåt eller bakåt utifrån dessa bilder på "fejk-kameran" som visas...