Jag skrev om positiva synpunkter, men det är bra skrivet, Jon vart överraskad. Även Brutus Östling svarade på ett av mina inlägg om tung utrustning, och berömde instegarna, att dom räcker långt. När man läser om JonS tråd så är den ganska nyanserad och känns för mina kritiska ögon som ärlig och bra. En liten hake för att nå den fina kvaliteten, är dom klassiska fina minoltaglasen, som dessutom skall vara i gott skick, sedan har Jon tydlingen hittat ett passande RAW-program, flera sonyägare verkar leta förbrilt efter bra RAW-konverterare. Den gode Risedal pratade och visade 3st olika RAW som gav 3st olika färger på ett hustak. RAW-konverterarna verkar vara en djungel. Klar att man blir grinig på Sony om dom inte uppdaterar A350 på rätt sätt, T.ex. skarpare monitor, minst 460000 p. högre förstoringsgrad, vid koll av skärpa. det du nämner DM med flera saker. detta förväntar sig ju varenda kotte, och jag kan inte för mitt liv begripa, Att man inte kan få bli grinig på Sony. Men här får vi avakta höstena nyheter Från Sony, vad kan komma. /Bengt.