Brusnivån är väl inte mest intressant
Är det inte DR
jmf med gamla nex5N tycker jag skillnaderna är smä specielt brus
Vist men ett macro går ju att använda på längre håll också. Bra macron är dock dyra som MF också...
Det är väl högst individuellt vad som är viktigt beroende på vad man oftast fotograferar.
Jag kan knappt minnas när jag senast tog bilder under ISO 400, oftast är det 800-1600, så för mig är bruset klart viktigare. Foto i RAW och egen brusreducering i ACR.
Men jag håller med, skillnaderna är inte särskilt stora. Sonys 16 megapixel sensor i en hel drös med kameror, däribland NEX-5N som jag har nu och A580 som jag haft var nog alldeles särskilt lyckad, speciellt med tanke på att den nu har några år på nacken.
Det som gör valet för mig att uppgradera från NEX-5N till A6000 är ju AF och bättre hantering med direktknappar och annat menysystem, samt bättre video. Den snabbare processorn i A6000 hjälper också till en del vid filmning och kan snabba upp utläsningen och därmed minska rolling shutter-fenoment bl.a. Vet inte hur mycket skillnad det är, kanske bara marginellt. Det är en svaghet i de här små kamerorna att krämen inte riktigt räcker till. A7s är tydligen inte alls bra på just detta, men A6000 är nog betydligt bättre förhoppningsvis.
http://andrewwonder.com/blog/entry/jello-shots-sony-a7s
Som sagt, det är AF som är det enskilt största lyftet.
Sensorbaserad AF har annars sänkt prestandan hos sensorn och i A6000 så är det extra många, så att den trots det överträffar tidigare sensorer, om än bara lite, är ändå storslaget.
Troligen hade Sony kunnat förbättra prestandan betydligt mer utan den nya AF-tekniken, men jag skulle absolut inte vilja göra det valet. Det är faktiskt riktigt bra, även om inte förbättringen är jättestor.
/Mats