Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A3 fotoskrivare köptips snabbt svar önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

Lövet

Aktiv medlem
Funderar på att köpa Canon i6500 A3 skrivare. Har någon erfarenheter av denna skrivare, eller sett något test? Har inte hittat detta. Är den bra på text, samt går det att skriva ut fina foton/affischer i A3 format?

Funderade först på Canon i9100, men läste ett test att texten blev luddig på den så den valde jag bort. Annars verkar det vara en mycket bra fotoskrivare?

Snabbt svar önskas eftersom jag troligtvis ska köpa imorgon. Vill gärna ha tips på ställen som rekommenderas att köpa ifrån. Snabb leveranser, hyfsade priser.

Låter precis vad jag är ute efter, har ändå en lsaer för textutskrifter så....

Nope, hittade inget på i6500an...

Canon

Hej jag använder föregångaren s9000 och den är jag mycket nöjd med. Amvänder den till det mesta såsom texter men naturligtvis mycket foto.
Kör på Canons PR-101 och Epson arkiv matt A3+.
Kikade en del på Epsons innan jag valde och 6-patrons systemet vann. Dock skiljer sig inte utskrifterna nämnvärt men att behöva slänga bläck kändes inte bra.

//Robban

Nu har jag köpt en Canon i6500. Texten blir bra, men på vissa olika papperstyper verkar det bli lite dåligt ändå. Är det så att med vissa papperstyper går det inte att få bra text oavsett hur bra skrivaren är?

Jag har skrivit ut ett A4-foto, tyvärr är det alldeles för dålig kvalitet på min digitalkamera. Finns det någon som har lust att maila ett foto med kanonbra kvalitet, gärna så man kan skriva ut ända upp till A3-format.

Vart kan man köpa A3-fotopapper billigt som passar Canon i6500? Och vart kan man köpa de vanliga (är det 10x15 ett vanluigt foto är?) fotopapprena billigt? Såg att det fanns på Elgiganten, men där var det svindyrt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar