Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

99Kronors kameran från elfa- Bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Testade att filma med kameran idag. Lite super8 känsla faktiskt! Inget ljud och lite ryckigt, 15 fps :)

cf

Återvände till den här tråden i dag för o tacka för tipset (tack!) :eek:) ...o upptäcker att den redan "spårat ur" och att stämningen sjunker och tonen hårdnar...suck.. :eek:( Nåja, vad jag egentligen ville säga var, att jag länge saknat ett "digitalt alternativ" till min gamla kära LOMO, måhända kan det här vara just en sån kamera! Väntar nu otåligt på paket med posten! :eek:)

Gunnar Fahlström skrev:
Graal skrev:
Det fanns en diskussion tidigare om denna kamera men trådstartaren hade tydligen anknytning till Elfa och därför makulerades tråden.

Vad är det för dumheter. Det var jag som startade tråden och jag har inte den minsta anknytning till Elfa. För några år sedan så anlitade de mig som konsult med det var då det.

Innan man makulerar en tråd så borde väl rimligtvis Fotosidan kontakta den som startat den om man har några dubier om dess bakgrund.

Annars bör man be om ursäkt, inte för min skull utan för de andra medlemmar som berövades informationen.

Ja det var i så fall dumheter! Men fotosidan motiverade det hela med just det. Sila mygg och svälja kameler är ett ordspråk, kanske tillämpligt här?

Tror att makuleringen av forumtråden var den bästa reklamen kameran kunde få. Nu uppmärksammas det hela mera när många undrar varför.

Åter till ämnet... :)

Vilken upplösning har bilderna? Elfa skriver 1280x1024 men den uppladdade bilden hade ju inte det?

Poteta skrev:
Jag har precis varit och hämtat min kamera, bilderna är på 1280*1024.

Ah - tack!

Jag har en fjuttkamera (Che-eze Spy) som tappar alla bilder om man tar batteriet ur den. Kan du kolla om den här också gör det?

Om den behåller bilderna så köper jag en i morgon!

BengtJohnsson skrev:
Nänä... jag vill ha kvar bilderna i min D70 också!
- Jag skulle vilja kolla på digitala systemkameror.
- Här har du en D70s, den säljer en del.
- Vad har den för upplösning?
- 3008x2000.
- Behåller den bilderna om man tar ut batteriet?
- Naturligtvis.
- Bra, jag tar den.

Jag var och hämtade min idag. Min första digitalkamera. Så nu ska jag se om digitalkameror är lika bra som alla säger här på Fotosidan. Jag får väl jämföra den med Canon F1 med FDn 50/1.2L.

BengtJohnsson skrev:
Ah - tack!

Jag har en fjuttkamera (Che-eze Spy) som tappar alla bilder om man tar batteriet ur den. Kan du kolla om den här också gör det?

Den verkar behålla bilderna! Det låg en filmsnutt på min när jag kopplade upp den första gången. Å det var ju inga batterier i den när man köpte den...

cf

BengtJohnsson skrev:
Ah - tack!

Den behåller bilderna även utan batterier. Det är ju ett USB-minne på svindlande 128 MB också!

Någon som vet om dom har den i affären?
För isåfall så ska jag köpa en imorrn :)
/Victor

EDIT: Solna affären alltså!
EDIT2: Om jag inte missförstog hemsidan så har de kameran på lager...

Senast ändrad:
Köpt, testad, nästan godkänd!

Nu har jag skaffat en! De allra flesta bilder blir riktigt bra. En sådan här underbar vinterdag blir de skarpa och fina också.

Nja, de flesta, i alla fall...

Bilagor

• elfa_miss.jpg
    elfa_miss.jpg
    17.5 KB · Visningar: 562
ELFA-grafin är född!

Den digitala motsvarigheten till LOMOgrafin! :eek:)
Efter ett par dagars testande kan jag inte annat än ge den här sköna mojängen toppbetyg! Det hade ju i o f s varit roligare om den såg ut som en kamera och inte som en genmanipulerad cigarettändare...men för 99 spänn kan man ju ha överseende med såna detaljer! :eek:)

Bilagor

• pcs_0043-kopia2.jpg
    pcs_0043-kopia2.jpg
    55.9 KB · Visningar: 460
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar