Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

99Kronors kameran från elfa- Bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: ELFA-grafin är född!

Finafisken skrev:
Den digitala motsvarigheten till LOMOgrafin! :eek:)
Efter ett par dagars testande kan jag inte annat än ge den här sköna mojängen toppbetyg! Det hade ju i o f s varit roligare om den såg ut som en kamera och inte som en genmanipulerad cigarettändare...men för 99 spänn kan man ju ha överseende med såna detaljer! :eek:)

Hehe, en digital-lomo skulle jag också gärna ha, men funkar den verkligen som en lomo? Det vill säga, anpassas slutartiden efter ljuset så att man kan plåta även i mörker med slutartider på någon minut eller så? Det vore imponerande.

Edit: Visa gärna fler bildexempel!

Ingen som vet nån annan motsvarande kamera eller? Var inte på ELFA i lkpg i torsdags för att köpa en men dom var tydligen slut och dom skulle inte få in några flera alls. Var tydligen ett litet parti bara. suck... jag som ville ha en juh...

Nu har jag varit ute i regnet och provat den. Fungerar bättre än jag trodde. Fast det blir många svarta bilder pga att den tar bilder av misstag på insidan av min ficka. Om bildern ser lite kontrastfattiga ut så beror det nog mer på regnet än på kameran.

Bilagor

• pcs_0079_web.jpg
    pcs_0079_web.jpg
    27.7 KB · Visningar: 255
Jag köpte en kamera förra veckan, och jag är riktigt nöjd! Man fick med kamera, sladdar, manual och halsrem för 124kr det är riktigt prisvärt!
Det enda jag stör mig på är att jag inte fattar hur f*n man stänger av den!? Det är oerhört irriterande!
Någon som vet hur man gör? (förutom att plocka ur batterierna)
/Victor

Den stänger av sig själv efter en stund som den indikerar med några pipljud. Du har också en liten knapp på sidan där du kan låsa kameran.

mvh
cf

"jag har tur-funktionen" i Picasa ger i bland rena LOMO-effekten :eek:)

Bilagor

• pcs_00311c.jpg
    pcs_00311c.jpg
    54.8 KB · Visningar: 233
Jag skulle köpa Emitor digitalboxar från Claes O där jag köpt ett par förut, men fick tips av en annan medlem på FS om en firma som heter Sovida.

www.sovida.com alt. sovida.se

Vad har nu det att göra med ELFA?

Jo, Sovida verkar vara ett dotterbolag till ELFA och de sålde mycket annat än de utmärkta digitalboxarna från Emitor, bl.a kameror och minnesmedia till vad jag uppfattade som anständiga priser. Om just den i tråden ovan nämnda kameran fanns i sortimentet kommer jag inte ihåg.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar