Christoffer Glans
Aktiv medlem
Nope har redan testat, det förändrar inte situationen.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nope har redan testat, det förändrar inte situationen.
Jag har lite av samma problem med min 50D som Christoffer med sin 7D, att ACR ger brusiga bilder. Tyvärr så fungerar inte DPP med WinXP Pro (inte på min maskin iaf). Så jag undrar, vilken råkonvertare tycker ni är värt att satsa pengar på?
Jag har lite av samma problem med min 50D som Christoffer med sin 7D, att ACR ger brusiga bilder. Tyvärr så fungerar inte DPP med WinXP Pro (inte på min maskin iaf). Så jag undrar, vilken råkonvertare tycker ni är värt att satsa pengar på?
Det var konstigt. Jag har kört alla versioner av DPP, nu v3.7.2, på både XP Profesional och Vista Ultimate utan några som helst problem.
Jag ska precisera mig lite (sa lite fel där) - DPP fungerar fint, och den kan öppna och behandla råfiler från 1Ds och 20D, men den hänger sig direkt om jag går in i en mapp där det finns råfiler från 50D.
Och ja, jag har laddat ner den senaste versionen 3.7.2.0. Tydligen är det här något som bara XP lider av, vad jag förstod när jag surfade runt lite. I Vista ska 50D:s råfiler öppnas fint. Tyvärr fungerar däremot inte CS3 varken i Vista eller i Windows7 när jag kör dem i min maskin (har en dator som är 10 månader gammalt).
Jag har även installerat Canon RAW Codec v1.5. Testa om den gör susen.
http://software.canon-europe.com/software/0033279.asp
Har ännu inte hittat en senare version som även har stöd för 7D.
Den är redan installerad. Och det är SP3 på WinXP.
Kul,Och om någon tvivlar på att 7D inte är professionell inom video så har Syndicate redan visat det med deras reklamfilm för vägverket (den med leksaksbilen som krashar i ett skåp).
Jag har ingen aning om din kunskapsnivå så ta inte illa upp om detta låter fel, men har du dragit lite i lumincance smoothing och color noise reduction i ACR? För när jag testade DPPs påstådda brusfria konvertering fann jag att jag kunde få liknande - vad jag kunde se utan alltför djupgående studier - i ACR med andra inställningar. Men jag ville inte ha detaljförluster så...Jag har lite av samma problem med min 50D som Christoffer med sin 7D, att ACR ger brusiga bilder. Tyvärr så fungerar inte DPP med WinXP Pro (inte på min maskin iaf). Så jag undrar, vilken råkonvertare tycker ni är värt att satsa pengar på?
Att folk står ut med skräpet är mer än vad jag förstår.