Annons

7D Firmware 1.2.4 på G

Produkter
(logga in för att koppla)
Hehee :) ja jag bestämde mig iaf för att leka med elden och installera 1.2.5 och än så länge efter en heldags fotande så funkar det helt problemfritt här. Men jag lägger nog inte kameran under huvudkudden inatt om den skulle explodera.

/ Magnus

Vi har inte uppdaterat vår 7D en enda gång sedan vi köpte den för ett år sedan. Är det dumt? Eftersom den fungerar bra har vi avstått.

Vi har inte uppdaterat vår 7D en enda gång sedan vi köpte den för ett år sedan. Är det dumt? Eftersom den fungerar bra har vi avstått.
Beror på vilken firmware du har. Jag var en av de första som köpte 7D, och där fanns en bugg vid seriebildstagning där man fick spökbilder. Men är du nöjd är det ju inga problem.En uppdatering kan ju trots allt döda kameran om det skulle gå riktigt illa. Jag har dock bara hört om det en gång här på fotosidan, och själv har jag flashat både kameror, mobiler och bios.

Beror på vilken firmware du har. Jag var en av de första som köpte 7D, och där fanns en bugg vid seriebildstagning där man fick spökbilder. Men är du nöjd är det ju inga problem.En uppdatering kan ju trots allt döda kameran om det skulle gå riktigt illa. Jag har dock bara hört om det en gång här på fotosidan, och själv har jag flashat både kameror, mobiler och bios.

Vi har version 1.1.0, men som sagt har inte upplevt några problem.

Om ni inte upplever några problem så finns det inget egenvärde i att uppdatera.
Om man däremot är uppdateringssugen så är det i allmänhet smart att ligga några veckor efter releaserna, det har hänt att nya buggar har smygit sig in.

Om ni inte upplever några problem så finns det inget egenvärde i att uppdatera.
Om man däremot är uppdateringssugen så är det i allmänhet smart att ligga några veckor efter releaserna, det har hänt att nya buggar har smygit sig in.

Då avstår vi tillsvidare. Tack.

Dumheter. Klart man uppdaterar när det kommer något att uppdatera med. Kameran blir ju ett uns bättre utan att det medför någon extra kostnad. Utom lite tid, då.

Håller med Anders här. förstår mig inte på rädslan för att köra in ett nytt firmware, har själv flashat firmware i routrar, mobiltelefoner, laptopar, stationära datorer, cd/dvd spelare, systemkameror, kompaktkameror, NAS:ar, grafikkort, ja allt utan att någonsin fått något problem.
Chansen att något ska gå åt skogen är lika med noll.

Håller med Anders här. förstår mig inte på rädslan för att köra in ett nytt firmware, har själv flashat firmware i routrar, mobiltelefoner, laptopar, stationära datorer, cd/dvd spelare, systemkameror, kompaktkameror, NAS:ar, grafikkort, ja allt utan att någonsin fått något problem.

Vilken rädsla?
Här var det nog mer frågan om behovet av ny firmware,och nog är det väldigt få användare som verkligen behöver uppdatera. Sen att det är barnsligt kul med nya siffror på displayen och känslan över att det nog blir lite bättre bilder ska inte heller förglömmas...

Uppdatera BIOS och få ett strömavbrott är nog ingen rolig grej.

Kameran vägar att ens påbörja firmwareuppdatering om inte laddningsnivå ligger rätt högt (vet inte exakt var gränsen går), så det går inte ens att försöka riskera "soppatorsk" mitt i proceduren.

Vilken rädsla?
Här var det nog mer frågan om behovet av ny firmware,och nog är det väldigt få användare som verkligen behöver uppdatera. Sen att det är barnsligt kul med nya siffror på displayen och känslan över att det nog blir lite bättre bilder ska inte heller förglömmas...

Du snackar så mycket gojja så jag vet inte vars jag ska börja, jag id's inte börja heller!

Är ingen dålig ide att säkra sig att kameran klarar dom snabbare minneskorten osv...

LÄNK TILL ALLT ONÖDIGT SOM ÄR I UPDATE 1.2.5

OK, låt säga att man uppdaterar....måste man uppdatera alla uppdateringar var och en för sig eller kan man gå direkt på 1.2.5?

ANNONS