Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
7D Firmware 1.2.4 på G
- Trådstartare Thinkpad
- Start datum
Poteta
Aktiv medlem
Har du någon aning om vad den gör?Hämtade ut min eos 7d idag från Canon RCC i Mölndal, hade den inne för kalibrering med ett EF 300 4l is + 1,4 extender, bad även om att uppdatera firmwaret om dom hade en nyare version, och det hade dom.
Den lär komma ut snart på Canons hemsida.
Thinkpad
Aktiv medlem
Har du någon aning om vad den gör?
Ingen aning, inget nytt under menyerna och jag har inte hunnit testat kameran så mycket ännu.
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
så långt så är det alltså helt ointressant
de kanske bara har rättat till någon obskyr bugg som ingen någonsing märeker av.
Jag väntar på en uppdatering där jag kan ställa time out innan mätaren stänger av sig efter aktivering. 4 sekunder är kort, men inte underbart.
Petter ...
de kanske bara har rättat till någon obskyr bugg som ingen någonsing märeker av.
Jag väntar på en uppdatering där jag kan ställa time out innan mätaren stänger av sig efter aktivering. 4 sekunder är kort, men inte underbart.
Petter ...
rispalt
Aktiv medlem
Aldrig ointressant, kollar varje dag... http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-j/eos7d/firmware.html
och det spekuleras att det ska bli en FF efter upgrade och mkt mera
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=964421&page=6
Min är på kalibrering får se om de lägger på 1.2.4 då.
och det spekuleras att det ska bli en FF efter upgrade och mkt mera
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=964421&page=6
Min är på kalibrering får se om de lägger på 1.2.4 då.
apersson850
Aktiv medlem
Om man kopplar upp en 60D mot EOS Utility 2.9.0.0, kan man välja att installera korrigeringsdata för vignettering separat för objektiv med teleförlängare 1,4x och 1,4x III. Men om man kopplar upp en 7D, med 1.2.3, ser den ingen skillnad på teleförlängare mark III och äldre versioner. Det blir 1,4x av allting.
Kan någon som har tillgång till en 7D med 1.2.4 ta reda på om det är så att de har fixat så även en 7D kan känna skillnad på olika årgångar av teleförlängare?
Det här är ju typiskt för den sorts icke-revolutionerande uppdateringar som Canon brukar göra.
Skillnaden syns även om man tittar i kamerans display. Det står EF70-200mm f/2.8L IS II USM +1.4x i en 7D, men i en 60 står det EF70-200mm f/2.8L IS II USM +1.4x III.
Kan någon som har tillgång till en 7D med 1.2.4 ta reda på om det är så att de har fixat så även en 7D kan känna skillnad på olika årgångar av teleförlängare?
Det här är ju typiskt för den sorts icke-revolutionerande uppdateringar som Canon brukar göra.
Skillnaden syns även om man tittar i kamerans display. Det står EF70-200mm f/2.8L IS II USM +1.4x i en 7D, men i en 60 står det EF70-200mm f/2.8L IS II USM +1.4x III.
apersson850
Aktiv medlem
Använder du den här länken istället frestar det inte på språkkunnandet lika hårt.Aldrig ointressant, kollar varje dag...
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
Använder du den här länken istället frestar det inte på språkkunnandet lika hårt.
Jag tolkade hela Lars inlägg som ironi - och då passade den japanska sidan perfekt!
Petter ...
Maximus3D
Aktiv medlem
Nu finns det ett 1.2.5 firmware att plocka hem och installera på era 7D hus.
http://www.canon.co.uk/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_7D.aspx?type=download&page=1
/ Magnus
http://www.canon.co.uk/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_7D.aspx?type=download&page=1
/ Magnus
apersson850
Aktiv medlem
Mycket riktigt så går det fortfarande inte att se skillnad på teleförlängare av tidigare modeller kontra version III med den här firmware, och senaste EOS Utility, heller.
Det står inte omnämnt, så det är väl inte så konstigt att det inte går. Mer märkligt att de inte gjort något försök, för det känns som en rätt självklar uppdatering.
Det står inte omnämnt, så det är väl inte så konstigt att det inte går. Mer märkligt att de inte gjort något försök, för det känns som en rätt självklar uppdatering.
apersson850
Aktiv medlem
Ja, den försvann igen. Förmodligen hittade de något som gör att alla som redan uppdaterat får se sina 7D skrumpna ihop till något som påminner om ett uttorkat russin.
Sen kan alla dessa olyckliga själar träffas på Säter och begrunda sin situation.
Sen kan alla dessa olyckliga själar träffas på Säter och begrunda sin situation.
PeterWem
Aktiv medlem
Har 1.2.5 om någon behöver den. Men bäst är det nog som sagt att vänta tills 1.2.6. dykt upp.Lite trist är det dock eftersom de påstår sig ha fixat en hel del buggar kring minneskortshanteringen. Man kan ju självklart hitta filen fortfarande men det känns sisådär att trycka ner en FW som canon dragit tillbaka...?
Edit: Finns en länk här: http://www.canonrumors.com/2011/04/firmware-1-2-5-for-eos-7d/
sarnor
Avslutat medlemskap
Mycket riktigt så går det fortfarande inte att se skillnad på teleförlängare av tidigare modeller kontra version III med den här firmware, och senaste EOS Utility, heller.
Men är det över huvud taget möjligt för kameran (egentligen objektivet) att skilja på versionerna av teleförlängarna? Eller har de nya Mk3 förlängarna utrustats med egen elektronik för att kommunicera med kameran? (Tidigare modeller saknar denna möjlighet.)
smilfinken
Aktiv medlem
..alla som redan uppdaterat får se sina 7D skrumpna ihop till något som påminner om ett uttorkat russin.
Well, crap. Att man ska ha så bråttom jämt.
MixPix
Aktiv medlem
Well, crap. Att man ska ha så bråttom jämt.
Men man får iaf fullformat, 16b/s och automatisk af-microjustering av alla objektiv under tiden.... >
apersson850
Aktiv medlem
Citerar från information om teleförlängare Mark III på CPN: Integrated processor to transfer all lens and focusing informationMen är det över huvud taget möjligt för kameran (egentligen objektivet) att skilja på versionerna av teleförlängarna? Eller har de nya Mk3 förlängarna utrustats med egen elektronik för att kommunicera med kameran?
Igår visade min 7D för första gången någonsin Error 70, med uppmaningen att antingen ge upp eller plocka isär kameran.
Jag gjorde båda delar, och idag fungerar den, men russineffekten börjar märkas.
Detta naturligtvis efter installationen av 1.2.5.
elbe
Avslutat medlemskap
Ja, den försvann igen. Förmodligen hittade de något som gör att alla som redan uppdaterat får se sina 7D skrumpna ihop till något som påminner om ett uttorkat russin.
De finn inget ledigt på Säter för där sitter jag med livstids VIP-kort! Intresserade kan därför ta kontakt med mej...har en och annan svit att erbjuda till högstbjudande.
Förretsen så har hela Canons firmwareavdelning köpt in sej hos mej så därför är det en gåta för mej att dom har fixat den bästa buggen med IS i CfnIV!? Den är ju var ju den bästa funktionen i 1.2.4 och tidigare då den var perfekt att använda för att snabbt stänga IS via ett C-läge med en massa andra IS-fria funktioner... Får nog ta ett snack till med Lobo Tomi omytterligare ingrepp inför 1.2.6..