Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7D fejkbild?

Produkter
(logga in för att koppla)
Men den tråden heter väl ändå 60D.
Det finns inget som säger att 60D och 7D kommer att bli samma kamera.
Är det inte bättre att hålla sig till 60D i den tråden?

Håller med :)

En budget FF, 7D, skulle sälja som smör.. och ännu mer om den har HD-video för alla som "bara ska ha det" utan att någonsin kunna utnyttja det, dvs 90% av kameraköparna världen.

Men Snälla Canon, sätt inte sensorn i ett jävla Bauta-hus nu igen.. Sätt den i ett typ 400D-hus eller mindre.. Det är det alla väntar på! Enkelt, litet och smidigt men med hög bildkvalite och kortkort skärpedjup. Så, nu vet ni, se bara till och gör det också!

Jag är hemskt ledsen herrn, jag borde förstått att information om en eventuellt ny 7D skulle postas i en tråd som heter "Canon 60D", om inte annat så för att herrn själv har skapat den tråden. Jag ber ödmjukast om ursäkt. ;)

Läs första inlägget i tråden om Canon 60D, den handlar om Canon 50D's uppföljare oavsett om det är 7D eller 60D.
Moderator kommer att ändra trådnamnet till 7D om det inte blir en 60D

Det finns redan en budget FF. Den heter 5D Mark II.

Dessutom sitter den i ett hus av alldeles utmärkt storlek.

För övrigt är det jag som är chef i sandlådan, men det tänker jag inte skriva, för det inser ni ju själva.

Jag vill ha en DISKRET kamera som jag kan bära med mig överallt och hela tiden, som ger mig riktigt bra bildkvalite..

Men, det kommer väl aldrig att ske :(

LÄste första inläggen lite snabbt och undrade vad det kunde vara för koma-patient som förundrades över 7D, men så var det visst inte Konica Minolta 7D som menades.... :)

Känns som det snart börjar ta slut på populära sifferbetekningar på kamera modeller.

Det verkar vara mycket viktigt för dig att få vara besserwisser

hmmm, håller du inte på att framhäva dina egna trådar på andra ställen också, den om Canons nyheter. Du får akta dig så vi inte slutar att skriva i dina trådar, om de andra är trevligare menar jag. Man får väl starta vilka trådar man vill utan att bli trackad av någon som vill leka kung själv, trams.

Men Snälla Canon, sätt inte sensorn i ett jävla Bauta-hus nu igen.. Sätt den i ett typ 400D-hus eller mindre.. Det är det alla väntar på! Enkelt, litet och smidigt men med hög bildkvalite och kortkort skärpedjup. Så, nu vet ni, se bara till och gör det också!

Förslag. Kanske ett liknande hus som 350D, men med ett REJÄLT batterigrepp som tillval, som går både under och upp på sidan. Möjlighet att stoppa in 4 batterier, både för batteritidens skull, men även för balansens.

Då får man en liten smidig kamera, samtidigt som den verkligen blir rejälare med batterigreppet på.

Bilagor

• kamera8.jpg
    kamera8.jpg
    56.9 KB · Visningar: 484
Senast ändrad:
Folket på dpreview påstår att man kan se på bilden att det är ett EF-S objektiv, och tror att det rör sig om en upphottad aps-c-kamera, eller kanske en ny aps-h. Alltså inte fullformat.
How sad if it's true. Jag vill verkligen ha en budget-FF. :(

Folket på dpreview påstår att man kan se på bilden att det är ett EF-S objektiv, och tror att det rör sig om en upphottad aps-c-kamera, eller kanske en ny aps-h. Alltså inte fullformat.

Måste väl ändå vara rätt omöjligt att säga vilken typ av objektiv bilden visar.

Skulle förvåna mig mycket om Canon går ifrån FF/aps-h på sina 1-siffriga kameror.

Däremot tror jag faktiskt att det skulle finnas en marknad för en aps-c kamera i ett mindre 1D-skal. Med samma AF, tätning, b/s mm, men som fortfarande tar EF-S objektiv och har mindre sensoryta.

Stämmer faktiskt, om det hade varit ett vanligt EF-objektiv borde vi se den röda pluppen (monteringsanvisningen) på bilden, men det kan ju finnas andra anledningar (objektivet kanske är en ofullbordad prototyp utan alla detaljer).

Att den har blixt och video är annars ingen högoddsare...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar