Jag är fantastiskt nöjd med mitt ex av Sigma 70-200 (mitt är någon modell med ett par år på nacken), det blir riktigt bra bilder och fokusen är snabb nog för extremskidåkning (så den hinner lätt med fotboll). Jag lånade en helt ny version av det av en kompis för ett jobb för någon vecka sen och tyckte att bilderna blev identiska med mitt, men att autofokusen var märkbart snabbare på det nya.
I ett tag sen gjorde jag ett test med att foto med ett Canon 70-200 2.8 och ett Sigma under en vecka extreme skidåkningsfoto i frankrike och byte objektiv flera gånger varje dag.
Ibland tog jag samma bild (alltså på samma hopp) flera gånger med båda objektiven (och kunde i princip jämföra identiska bilder).
När veckan var slut kunde jag inte för mitt liv säga vilka bilder som var tagna med vilken lins (ingen annan jag frågat har kunnat se någon skillnad heller).
Canon linsen hade lite snabbare autofokus, men båda var snabba nog, så jag tyckte inte det var värt att byta för, så jag lämnade tillbaka Canon linsen.
Jag har ingen Tamron 70-200, men två andra av deras finare objektiv och fokusen är låångsam.
Det går inte att känna sig säker när man fotar action (håller på att byta ut båda de objektiven nu).
Jag skulle köpa Sigma. Man känner stor skillnad i hur de är byggda också, tycker jag.
EDIT: kör linsen på en 40D nu och en 20D tidigare.
EDIT II: här är hur många exempel bilder som helst. Speciellt i "action", "music" och "animals".
http://www.magnusolsson.com/photography/photography_II2.htm
/Magnus