Annons

60D på intågande!?

Produkter
(logga in för att koppla)

laibach

Aktiv medlem
Rajala säljer 50d för 6 999 kr. Canon Rumors säger att 60D kommer på Photokina som hålls tredje veckan i september. Verkar inte otroligt.
 
De kanske släpper en jubileumsutgåva av D60, en D60 mk ii med bibehållna 6 mp men kanske en videofunktion som nyhet!
 
För en som sitter med en 30D och uppgraderingstankar så är Rajalas erbjudande otroligt lockande. Någon som har erfarenhet av butiken?
 
För en som sitter med en 30D och uppgraderingstankar så är Rajalas erbjudande otroligt lockande. Någon som har erfarenhet av butiken?

Jodå, beställde ett hus i söndags, kom till posten (macken) idag. Inga problem utom att när jag packade upp lådan så var det en låda för kit med 17-55 IS. Lite samvetsbetänkligheter om jag skulle tala om att det inte var vad jag beställt och betalat för tills jag såg att objektivet var urplockat och endast huset med tillbehör var kvar i lådan. Att de delar på kit kanske Canon har åsikter om, men det är dock inte mitt problem. Jag fick ju det jag beställde.

Jag såg dock i någon gammal tråd att någon hade haft problem med att få saker i tid från Rajala, så jag valde postförskott för att slippa ligga ute med pengar om något skulle strula.

Kameran då... jag uppgraderade ju från en D60 så jag tycker ju att det är fantastiskt det lilla jag hunnit testa i kväll. Tänkte annars att jag skulle uppgradera när jag kunde byta D60 mot 60D, men nu börjar D60:n ge upp, och det lär väll dröja något år innan priserna sjunker så jag har råd med en 60D om nya modellen nu kommer heta så.
 
För en som sitter med en 30D och uppgraderingstankar så är Rajalas erbjudande otroligt lockande. Någon som har erfarenhet av butiken?

Jag har beställt därifrån två gånger och varit mycket nöjd båda. Beställde just min 50D där i mellandagarna och fick den dagen innan nyårsafton. Otroligt bra jobbat. Beställde även vid senare tillfälle ett objektiv därifrån som också levererades snabbt. Jag rekommenderar både butiken och kameran!
 
För en som sitter med en 30D och uppgraderingstankar så är Rajalas erbjudande otroligt lockande. Någon som har erfarenhet av butiken?

Pro Shop Rajala är en finsk fotoaffär som expanderat till sverige. Dom börjar ha så gott som monopol på kameraprodukter i finland, vilket gör att dom kan upprätthålla höga priser, men ibland släpper dom iväg greijer för skitbra priser, nu tycks dom ha en sån period här i finland med. SJälv shoppar jag mest från tex scandinavian photo som brukar ge betydligt bättre priser än rajala.
 
Scandinavian photo har aldrig när jag har kollat haft lägre priser en Rajala... Om man tittar på typ Prisjakt så är ju dom sjukt långt ner på listan över vilka som billigast
 
Scandinavian photo har aldrig när jag har kollat haft lägre priser en Rajala... Om man tittar på typ Prisjakt så är ju dom sjukt långt ner på listan över vilka som billigast

Var jag än handlar så är nog listpriset bara riktgivande. Det är den som kommer bäst emot som blir av med prylarna, och det brukar inte vara Rajala :) Men det kanske blir mer tydligt här i finland i och med att rajala inte har precis någon nationell konkurans. Visserligen finns det några leverantörer här med typ fimeko och telefoto som närmast används av proffs.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.