Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

430EZ på 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseLarsson

Aktiv medlem
Tja

Kan ev. få tag i en mycket billig(300kr) 430EZ, fast jag har en 30D. Kommer det att funka? Jag vet att jag inte kommer att få någon som helst automatik, men detta blir min första blixt. Så jag är mest nyfiken på externa blixtar. Blir det jäkligt krångligt att ställa in den när man ska plåta eller går det hyfsat snabbt?
Jag har helt enkelt inte råd att satsa på en EX blixt inom dom närmaste åren, får tacka CSN för det :p

Funkar endast i M och är det är bökigt att ställa in rätt exponering. Det blir lätt en massa testbilder innan man kan ta den "riktiga" bilden.

Kolla efter en begagnad Sigma, eller annan tredjeparts med E-TTL.

Ah ok låter lite krångligt, hade tänkt att ta med den på fest, sitta och testa sig fram där låter inte så kul. Aja får kolla vidare om jag hittar något annat. Tack för svaret.

Ah ok låter lite krångligt, hade tänkt att ta med den på fest, sitta och testa sig fram där låter inte så kul. Aja får kolla vidare om jag hittar något annat. Tack för svaret.

Sök lite här på fotosidan så finns det som Jesper säger prisvärda blixtar för mellan 1000-1500 som fungerar OK och kostar som en halv 430EX.

Har kollat lite på 380EX på Ebay, dessa kan man få för runt 1000 kr. Är det något att satsa på? Dyrare än så kan det tyvärr inte bli

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar