Annons

400D skapare intervjuad

Produkter
(logga in för att koppla)
jorgene skrev:
(Dessutom har du fel vad gäller 80-200:an. Tvåringsvarianten kostade 10000kr (mot slutet), men föregångaren till 70-200VR -- AF-S 80-200 -- kostade ungefär som 70-200VR).

Nja...Nikon 80-200/f2.8D tillverkas faktiskt fortfarande och kostar runt 10.000:- ny i Sverige. http://www.zebramedia.com/shopexd.asp?id=5939

Själv tror jag C&N får krypa till korset och inkludera antiskak i husen, instegsmodellerna är oerhört viktiga för alla tillverkare, det är på dom dom tjänar mest pengar, och jag kan inte se någon anledning för en amatör idag att välja en Canon eller Nikon som första dslr sen Pentax kommit med sina bomber på marknaden, om dom nu håller måttet enligt spec.

kent.
 
cw-op skrev:
Kolla in Sonys och Pentax listor över glasbitar. Dom påminner en hel del om den där tunna publikationen "Berömda Norrmän" ungefär - Exakt hur kul e de?
JANNE


För den som tycker antalet är intresant så kan man just nu på Scandinavianphoto köpa 30st Pentaxobjektiv och konvertrar från 10 till 300mm. Under 2007 tillkommer nio nya linser varav en hel del är väderskyddade och med ultrasonicmotor.
 
Senast ändrad:
Samsung med sin Pentaxfattning vill också vara med i leken. Än så länge är väl vi och jänkarna ganska kyligt inställda till uppstickaren, men hur länge till? Börja de göra fina kameror så...
 
fhe skrev:
Vad få tycks notera är att genom att satsa på IS i objektiven (och inte i husen) så är det fullt möjligt att Canon riktar in sig på att ge sig själva en ordentlig boost mot konkurrenterna. IS i huset skulle omedelbart gynna även de billiga tredjepartstillverkarna av objektiv.
Helt klart, men samtidigt så tror jag att om Sigma & co skulle överge Canon(vilket antagligen aldrig kommer att hända) så skulle en del kuner tveka pga. att de faktiskt presenterar ett bra utbud av objektiv till bra priser.
Ska man "byta system" och skaffa sig nya gluggar för 10-20000 kronor så vill man förmodligen också sälja det man har någonstans. Detsamma gäller nog kameran.

Som jag ser det är den enda givna ekonomiska förloraren på ett sånt byte den som gör det och förmodligen inte Canon.
Inte om man byter först, har man köpt gluggarna begat så får man nästan samma för dem när man säljer dem(först).
SÅ ska man byta så gör det på en gång!:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.