Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya HSM Sigmagluggar till Pentax

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte en Sigma 150-500 DG HSM på Cyberphoto i onsdags och idag var det dags att betala och packa upp doningarna. Jädrar vicken klump det var. Jag har monterat objektivet på min K10 D och HSM funkar. Det går kanske inte så fort men det är tyst! Det här ska bli kul jag har verkligen väntat och längtat och jag tror att HSM var värt att vänta på. Jag ville bara skryta lite. Återkommer med testbilder snart!

Peter

Hej Peter!

Har du verkligen HSM på det objektivet?
Jag tolkar det som att Pentaxfattningen har skruv på 150-500.

Micke.

HSM eller Skruv?

Det står i manualen att den inte ger AF på Pentax, Sony & Nikon om man inte har stöd för HSM. När det är skruv brukar det låta om fokusen men denna är verkligen tyst så jag inbillar mig att jag har HSM. Jag ska läsa på bättre i manualen!

Peter

Det står i manualen att den inte ger AF på Pentax, Sony & Nikon om man inte har stöd för HSM. När det är skruv brukar det låta om fokusen men denna är verkligen tyst så jag inbillar mig att jag har HSM. Jag ska läsa på bättre i manualen!

Peter

Enklast är väl att kolla om du har "skruv" i fattningen.

Micke.

nä,man får oftas kika utlänska forum för info,
detta är senaste,hälfen kanske stämmer,ett gammalt rykte om APS-H som inte stämmer mm :) kass översättning men det är inte svårt att ana vad som sägs..

K30D anta en ny APS-H  öka CMOS image sensor fortfarande är effektiva för 14,6 miljoner pixlar
Bullerskydd av hög känslighet  ytterligare  ~ 3.5 per andra sprängstyrka av 600 pixlar kan nu  6.5 sprängstyrka.
Focus kroppen genom att lägga reservstyrinrättning  är i mörkret kan också   snabb och korrekt fokusering.
Pentax K300D använder  utvecklats gemensamt med Samsungs nya 12 miljoner-pixel CMOS-sensor, officiella källor sade denna sensor kan bättre färg och bullerkontroll av ovanstående har mycket stor jämfört med K200D framsteg .
Den K300D och K30D sprängindex hastighet motsvarar 3,5 per sekund.  flygplansskrov med införandet av AF-bistå , detta mycket   användning.

Tyvärr har de senaste populär film funktioner  frekvens och inte visas i Pentax  Den nya maskinen trasa

 K30D  med trasa samtidigt finns det flera nya spegel  inklusive 16-45/4 II SDM
FA28/2.8 II, FA35 / 2 II SDM, FA50/1.4 II SDM, FA85/1.8 SDM
Dessutom Pentax senaste karta  spegel ser vi en ny FA * 24 / 2 II SDM, FA * 24-70/2.8 SDM Detta bör vara den sista Pentax FA * 24 / 2 FA * 28-70 / 2.8  spegel de senaste produkterna.

Senast ändrad:
He, he! Skönt att den nya sensorn har bullerkontroll.
Bra för Pentax om det stämmer att den nya sensorn har betydligt bättre brusprestanda, det är ju det kriterium som bestämer om en kamera skall bli en flipp eller flopp.
Ibbe, jag såg att du hade ett FA 400, nöjd?

Micke.

blir nog samma sensor som i k20,med förbättringar i elektroniken.
mycket nöjd med Fa400 snabb,inge krångel när den söker fokus och bra skärpa på full.

K30D anta en ny APS-H  öka CMOS image sensor fortfarande är effektiva för 14,6 miljoner pixlar

Räkna inte med det.
Det är samma 14.6Mp APS-C som vanligt, möjligen något utvecklad. Däremot erbjuds fler bildformat inom ramen för APS-C storleken. Detta är en mjukvarugrej.
Redan innan K10D kom så fanns rykten om APS-H. Det finns vissa som alltid påstår att nästa kamera från Pentax kommer att ha APS-H och som har påstått det i några år redan, jag antar att dessa kommer fortsätta några år till att påstå det. :)

japp Rolle,se #28. bara visade hur snacket gick,tycker det är mindre rumor i år än förra ;-)
Tror det är bra med samma sensor med förbättrad elektronik än tvärtom,
som det lätt kan bli.

Hoya har en annan policy än Pentax hade när de var själva, har gjort hårdare avtal med sina betatestare och andra inblandade och detta gör att det är svårare att få tag i information nu förtiden än det var tidigare. Sedan så har de även strukturerat om flera divisioner och distributörer, vilket gör att de europeiska källorna (läs: Pentax UK) idag inte har lika mycket information som de har haft tidigare. Så det finns helt enkelt inte lika mycket information att tillgå, och väldigt lite av den lilla information som ändå finns har substans. I år är det mer av fria spekulationer och fantasier än det har varit tidigare, mer färgade av vad man önskar kommer än verklig substans om vad som verkligen kommer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar