Annons

400d/d40x/k100d/k10d

Produkter
(logga in för att koppla)
ueue skrev:
lutar mest mot någon av pentaxkameror då de känns prisvärda och mest "kompletta". Sen får jag se om det blir 10'an eller 100.

Peter: du får gärna lägga upp lite bilder alt. maila över några till anno at ueue.se, tack!

Du borde få ett mail snart med lite bilder. Dock är jag inte den bästa fotografen så bilderna är nog där efter än så länge..
 
eldaren3 skrev:
Är inte d40x ett intressant allt med sina 10Mpixl o sin fina signalbehandl....

jo, du får gärna utveckla ditt svar lite.

"alla" jag pratat med framhäver 400D som mycket bättre än D40/40x som är en enklare kamera. Kanske bara är bullshit men svårt att veta för den oinvigde :)

Är mest inne på K10D'n, har det mesta och lite till verkar det som. Eller ska jag tänka om?
 
Vad jag menar är att instegsmodellen Nikon D40 kostar ca 4200:- efter cashback så att hitta någon mer prisvärt är svårt att hitta på nytt. men k10 är väll svår att slå i sitt priseläge...
 
eldaren3 skrev:
Vad jag menar är att instegsmodellen Nikon D40 kostar ca 4200:- efter cashback så att hitta någon mer prisvärt är svårt att hitta på nytt. men k10 är väll svår att slå i sitt priseläge...

sant, pris är också en parameter tyvärr =). Blev bara osäker på D40/D40x'n då det är mycket prat om autofokus i huset hit och dit, men det kanske är sak samma ändå, men drygt att inte kunna använda AF på tidigare objektiv med det utan.
 
Jag själv har bara gamla Canon grejor som inte går att ha överhuvudtaget .
Går själv och värker med ett ny köp
Köpa billigt idag byta om ca 4 år
Köpa dyrt men ändå byta om 4 år då vet jag inte vad som är bäst..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.