Annons

4 GB SanDisk

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har precis samma problem. Kör D7D.
Men kortet blir inte mer än 2 gb inte ens i kortläsaren.

Kan det vara felmärkta kort?

Man är för jävla ivrig. Och utgår att ett kort på 4 gb är ställt på 4 gb och inte på en av två banker på 2 gb.
Ibland tar ivern över logiken......

WTF? utrymmesswitch? När kommer det till vanliga hus och lägenheter?

Borde man inte uppkalla den switchen efter Ulf som hittade den? Ulf-Switchen,,,,,

/David

Janne jag nöjer mig med äran. (blir ju smått historisk nu. Jag ser 10-tusentals fotografer världen över med fördubblat lagringsutrymme)

Kanske möts våra vägar en dag, då kan vi dela ett par glas.

p.s Kan någon förklara nyttan?

Senast ändrad:
Ulf kan gärna få whiskeyn, men jag nämnde de korten redan för flera sidor sedan. Sida 5 inlägg 10 för att vara exakt.

Peter Werner skrev:
He, man skulle nästan kunna tro att du råkat få ett av dom nya korten som är omställbara mellan 2x2GB i 2 banker eller 4GB i en bank.

p.s Kan någon förklara nyttan?
Nyttan är att du kan köpa ett 4GB-kort till kameror som bara stödjer 2GB och fortfarande utnyttja hela kortets kapacitet trots att kameror bara stödjer 2GB.

Här är lite mer info om dessa kort.
http://www.dpreview.com/news/0402/04021104sandisk4gbcf.asp

Senast ändrad:
Fick mitt kort i fredags. Det hade en instruktion på sidan som i bild beskrev de två bankerna (halvcirklar) och 4 MB FAT32 (hel cirkel), Fanns inte denna märkning på ditt kort Janne? Jag satte mitt fabriksnya kort på hel cirkel, stoppade det i kameran och fick upp ett utrymme på motsv drygt 400 bilder i RAW (NEF) okomprimerat format. Behövde således inte ens formattera. Det är ju så man hoppas att det ska vara. Däremot krävde min
bärbara bildbank som jag köpt på Zebra Media uppgradering av sin firmware för att kunna läsa FAT32. Men det gick hyfsat smidigt att göra själv och nu tankar jag ned 4 MB åt gången från kameran till bildbanken! Var ute och testade idag med gott resultat!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar