Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
3D Trackning - D300
- Trådstartare micael81
- Start datum
Rickenbacker
Aktiv medlem
Jag vet inte ärlighetens namn inte hur bra det funkar, eftersom 3D-trackingen inte visar vad den fokuserar på... Om du har autofokusen i singelläget ser du i sökaren vad kameran anser att du vill fokusera på, men i continuous släcks alla markeringar och du får gissa. Har experimenterat lite, men jag är fortfarande inte säker på hur bra eller dåligt det fungerar... Det mesta jag vill ha skarpt blir skarpt, men ibland fokuserar kameran på bakgrunden om den får välja själv, och då ser man inte det i sökaren.
Eva R
Aktiv medlem
Jag har sett AF-punkterna lysas upp vartefter fokus förflyttar sig. Det fungerar bra om föremålet har en färg som avviker från omgivningen men svart hund i stenig natur lurade trackingen då och då. Jag kunde tydligt se hur fokus hoppade mellan hunden och närliggande stenar. Ser du inte hur fokus rör sig är det troligen en fråga om inställningar.
Rickenbacker
Aktiv medlem
Du har helt rätt, man måste ställa fokuspunktläget (vredet ovanför låset till kortluckan) i mitten för att se hur fokuspunkten flyttar sig. Funkar inte i översta läget, som jag förstås hade inställt... Nu måste jag ju testa lite mer nästa gång jag har chansen .
Rickenbacker
Aktiv medlem
Jo, jag har suttit och vevat med kameran ett tag nu, och inser att jag inte alls kan den så bra som jag trodde :9. Men det är ju kul att lära sig något nytt varje dag.