ma59 skrev:
"Att det skulle vara en "störst, bäst och vackrast" tråd om billiga kameror som både 350D och 20D, är ju direkt löjligt. Vi pratar om billiga, instegs kameror, det är lika mycket status i dom två som att komma på en bilmässa med en gammal Saab."
??????????????????
Billiga? För vem är 10.000 lite pengar...?
Klart dom är RELATIVT billiga då knappt billigare DSLR finns, men det är bara den som har "för mkt" pengar som kan påstå en 350D/20D är billig i ordets ordinära betydelse, dvs "vem som helst" kan köpa en.
-----------------------------------------------
Jag sa ju i och för sig aldrig att 10.000:- är lite pengar.
Men det är bland dom billigaste DSLR kameror man kan hitta, då är väl det billiga modeller?
Sen hur mycket pengar billigt är får väl ses som relativt i förhållande till vad andra såna produkter kostar. Vad jag menade var att en 350D/20D aldrig kommer att bli status "störst, bäst och vackrast" kameror, för att dom är billiga och lite för många ”regular Joe” har såna, helt enkelt.
10.000 är mycket pengar för ett tuggummi, men ohyggligt lite pengar för en ny bil, allt är relativt.
Och visst kan vem som helst köpa sig en 350D/20D om dom bara vill, bara man prioriterar lite. 10-15.000:- är ju extremt lite pengar för en hobby/intresse, tycker jag.
Spelar du gitarr så kostar en sjyst modell minst 20.000, sen skall du ha en förstärkare för 20.000 till, osv.
Vad kostar golf? Vad kostar fiske? Åka skidor, vad kostar det? Kolla upp vad en riktig mountainbike kostar.
Fota digitalt är billigt, en kamera 13.000 (20D), lite objektiv för, låt säga, 15.000 till, sen är man ju klar och det är bara att pippa ut och roa sig.
Det är ju inget alls mot vad många andra hobby/intresse kostar, alla mina andra hobbys kostar ohyggligt mycket mer än vad mitt foto intresse gör.
/Magnus