ulricahdesign skrev:
Vilken otroligt lustig tråd... varför ens diskutera detta??
Läste detta här och blev riktigt ilsken faktiskt:
"Kan det vara så att alla glada 350D ägare egentligen vill ha en 20D och jobbar rätt hårt på att övertyga sig själv att deras kamera visst är bäst på allt?!"
Vad är det för snack egentligen??? Antingen köper man den kamera man VILL ha, BEHÖVER ha eller SKA ha.. om jag velat ha en 20D så hade jag fått vänta tills jag hade mer pengar.. men min 350D passar mig bra i händerna och optiken räcker gott och väl till mig.
Detta verkar vara ännu en "störst, bäst och vackrast" tråd där man intalar sig att har man en 20D så är man bäst, och vi som har 350D var de som "ha ha" inte fick det bästa... kan man kalla sig proffsfotograf och automatiskt få bättre bilder bara för att man har en 20D?
Om 350D inte duger, så köp den inte!! Så jäkla enkelt är det faktiskt.. eller hur?
Vad är det att bli ilsken över?
Är du verkligen så naiv att du tror att all köper det dom helst vill ha?
Ganska många har en plånbok som sätter lite gränser för vad dom kan handla eller inte.
Anledningen att jag skrev så är att folk som har 350D har försökt övertyga mig hur dum jag var som köpte 20D, deras är ju lika bra. Men till det jag har kameran är 350D inte snabb nog (och plastig, hemsk att hålla i, och man måste in och rota i menyer för nästan allt man vill ändra, men det är personliga åsikter, som inte betyder ett skit för andra).
Jag har tidigare aldrig skrivit eller sagt ett ljud, någonstans, om vilken kamera jag har, vilken kamera man skall köpa osv. Mest för att jag skiter i vilken kamera folk har, gillar jag deras bilder så gillar jag deras bilder, hur och med vad dom än är tagna.
Att det skulle vara en "störst, bäst och vackrast" tråd om billiga kameror som både 350D och 20D, är ju direkt löjligt. Vi pratar om billiga, instegs kameror, det är lika mycket status i dom två som att komma på en bilmässa med en gammal Saab.
Hur som helst, jag tror ganska få köper den kamera dom verkligen vill ha.
/Magnus