Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

350D plastig och inte skön! 20D rockar!

Produkter
(logga in för att koppla)
klemde på 350d och tyckte att den var för liten o plastig jämfört med 20D som käns mycket bättre att hålla i, provade oxå Olympus E-500 som är inte mycket större än 350D män den kändes bättre med litet tjockar grepp som gör det lilla extra.
Hadde inte räknat med så stor skylnat mella E-500
och 350D.
Hoppas att nästa Eos har innbyggt antidamm filter
som liknar Olympus istället för fler pixlar +
ökat dinamik eller vad det heter...

Förut tyckte jag också att 350:ns grepp var lite för litet och fingrarna krampade lätt. Men sen läste jag ett inlägg (glömt av vem) som upplyste om ett bättre sätt att hålla kameran; låta basen vila i vänsterhanden med fingrarna runt objektivet. Högerhanden behöver då inte krampa kring greppet längre och det blev klart behagligare. Tyvärr funkar inte det lika bra med batterigreppet på...

Varför ska alltid folk behöva hoppa in med sina totalt meningslösa "det är därför Nikon regerar" i Canon-trådarna...precis som säkert det är en del "det är därför Canon regerar" i Nikon-trådarna? Det ger INGENTING.

Allt handlar ju om smak och tycke...jag har pillat på olika Nikon kameror, samt kameror baserade på Nikon-hus...även upp emot proffsklasserna då. Min slutsats är den att man givetvis får bättre byggkvalité ju högre upp i pris man kommer, men Nikon verkar snäppet gedignare i instegsklassen. Däremot så tycker jag att Nikon rent användarmässigt är klart sämre än Canon, och det är väl där som smak och tycke kommer in. Canon är i mina ögon klart mer rakt fram och självklara i inställningarna. Vidare frågor eller påhopp kring detta uttalandet kommer inte besvaras. Jag respekterar de som tycker tvärtom, så var snälla och ge mig samma respekt.

Vidare så anser jag att min 300D är relativt obehaglig att hålla i utan batterigrepp, men helt acceptabel med batterigrepp. Plastigheten är det enda jag kan störa mig på, men sällan när jag verkligen använder den...för sånt har jag oftast bara tid att tänka på när jag sitter å grejjar med den i övrigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar