Sitter lite i samma sist som någon innan.
Har idag en 10D som jag är jäkligt nöjd med.
Ibland så faljerar den dock.. Har märkt när man tar stora gruppbilder att 6 megapixlar ät på gränsen till att vara för lite.
Tyckte dock inte att det var lönt att uppgradera till 20D då det "bara" var 8 megapixlar. Samma sak med 30D...
Sedan nu i somras... Så... Var jag inne på att punga upp och köpa efterföljaren.. GISSA Om jag blev paff när den inte kom utan det kom en 400D istället med BÄTTRA prestanda i vissa fall .-)
SUCKAR!!
Nu funderar jag på att byta igen... Både det att min 10D dragit iväg över 20 000 sexponeringar och att jag rätt ofta känner ett behov av ett extra hus..
Så vad skall man göra...
Ytterligare en strulfaktor är att jag drar till egypten en vecka i mars och där vore det kul med en ny kamera
Skall komplettera med sambons A95 för UV bilder men systemkameran åker ju med i alla fall så....
Men vad skall de släppa för att bräcka nikon??
Eller skall man handla en 30D och acepptera att kanske få byta ut 10D om några månader när 40D kommer?
Kan man kanske drömma om fullformat för 15-17 000??
Skulle IBLAND vara bra med en fullformat kamera (vidvinkeln i trånga depåer med mera) men skulle sakna det speciella bilderna som ett 400 på en 1,6x kamera ger när man plåtar race...