Annons

300D till 40D nu när 50D är i krokarna?

Produkter
(logga in för att koppla)
40D är en mycket bra kamera

Hej,
om plånboken inte tillåter en 50D gör du ett jättebra köp med 40D. Jag hade gjort som du om plånboken inte räckte till. - Och inkomsterna varierar ju, för mig själv i högsta grad, sommaren fick jag överleva på privata lån så nya kameragrtejer har fått vänta.
Bästa hälsningar
Brutus
 
Hej,
om plånboken inte tillåter en 50D gör du ett jättebra köp med 40D. Jag hade gjort som du om plånboken inte räckte till. - Och inkomsterna varierar ju, för mig själv i högsta grad, sommaren fick jag överleva på privata lån så nya kameragrtejer har fått vänta.
Bästa hälsningar
Brutus


Hoppsan, nu kommer många dra eventuella förhastade slutsatser.

//Peter
 
Tack för alla tips, kommer nog bli så att jag beställer en 40D samt ett Sigma 18-50 F2.8 från Warehouseexpress. Tror att jag får mer kamera för pengarna än om jag skulle köpa en 50D och ha kvar mitt kitobjektiv. Eller vad tycker ni?
MVH / Magnus
 
okej sweet! det blir ju bra mycket billigare då.. Men skumt att de endast har det i UK. Vad landade frakten till sverige på?

När man beställer får man beskedet att frakten ligger mellan £7-£35 och naturligtvis blev det £35.

Kan tillägga att jag är mycket nöjd med 40D, fick den i onsdags. Helt klart ett stort steg från min tidigare 10D.
 
När man beställer får man beskedet att frakten ligger mellan £7-£35 och naturligtvis blev det £35.

Kan tillägga att jag är mycket nöjd med 40D, fick den i onsdags. Helt klart ett stort steg från min tidigare 10D.

Okej tack för hjälpen! Hade dock redan fått svar på frågan genom att kolla rundor på forumet. Jag räknade dock ut att det inte skulle bli mer än 200kr dyrare för en 40D i sverige med frakt och ev cashback inräknat. Detta om man bortser från momsen.

Själv har jag oxå en 40D i ett postpaket någonstans påväg till mig. Till denna har jag även beställt ett Sigma 18-50/2,8. Ska bli roligt att se hur pass skillnaden blir jämfört med min gamla 400D :D
 
Ja, en 40D framför 50D om budgeten är viktig. Men som katten bland hermelinerna skulle jag uppmärksamma dig på 12MPixlern 450D också. Speciellt om du trivs med formatet på din 300D. Känn och titta på dom i någon butik om du inte redan gjort det :)
 
Okej tack för hjälpen! Hade dock redan fått svar på frågan genom att kolla rundor på forumet. Jag räknade dock ut att det inte skulle bli mer än 200kr dyrare för en 40D i sverige med frakt och ev cashback inräknat. Detta om man bortser från momsen.
Ingen riktigt rättvis jämförelse om du räknar med moms på det ena stället men inte det andra. Warehousexpress.com säljer alltså 40D för £575 inkl cashback, moms och frakt. Det priset är svårt att slå här i Sverige, det verkar vara svårt/omöjligt att få tag i en 40D under 9000 kr. Varför det är så stor skillnad begriper jag inte.
 
Ingen riktigt rättvis jämförelse om du räknar med moms på det ena stället men inte det andra. Warehousexpress.com säljer alltså 40D för £575 inkl cashback, moms och frakt. Det priset är svårt att slå här i Sverige, det verkar vara svårt/omöjligt att få tag i en 40D under 9000 kr. Varför det är så stor skillnad begriper jag inte.

Jag beställde min 40D från JapanPhoto för 7495kr inkl frakt. 7495x0,75=5661kr utan moms med frakt. 599GPB + 35GPB (frakt) = 634GPB = 7450x0,825(brittisk momssats är 17,5%) = 6146kr - 705kr (60GPB cashback) = 5441kr utan moms med frakt och cashback

Förstår inte riktigt hur du räknade. Jag föredrog iaf att handla från Sverige när det bara skilde 200kr eftersom att jag kan dra av momsen ;)

Dock verkar det som att kameran är påväg upp i pris igen. För ca 2v sedan sjönk den till 7500kr hos tre återförsäljare. Jag beställde från japanphoto och nu idag ser jag att både de och fotovideo höjt sina priser med 800kr till 8300kr. Nu är det bara kameraexperten som har kvar kameran till ett lite billigare pris..
 
Tack för alla tips, har nu beställt en 40D från Warehouseexpress. Dock ännu ingen ny normalzoom eftersom jag inte riktigt kunnat bestämma mig. Valet står mellan Sigma 18-50 2.8 EX DC Macro eller Tamron 17-50 2.8
Har läst hur mycket som helst om hur dessa förhåller sig till varandra, men kan inte bestämma mig. Sigman verkar något bättre byggd, samt lite dyrare men bildkvaliteten sägs vara väldigt likvärdig?(bra på båda)
Någon som kan ge förslag på vilket som är "bäst" även om det verkar vara nästintill omöjligt att komma fram till något i detta fall ;)
Tack /Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.