Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

300d vs. 350d.

Produkter
(logga in för att koppla)

metzger

Medlem
Jag går och funderar på inköp av en dslr kamera, o har bestämt mig så långt att ja ska ha Canon.
Min fudnering gäller, hur pass stor/markant skillnad är de mellan eos300d och eos350d?
Är de värt dom där extra tusenlapparna för o få en 350d? Tacksam för svar! /petter
 
Vad jag vet så finns inte 300d att köpa längre då den utgått ur sortimentet.. kollar man på blocket kan man hitta begagnade 300d för runt 5000kr med optik.. en 350d kostar 7000-8000 NY med optik.. jag skulle lätt ge de där extra tusenlapparna för att få en 350d.
 
Det beror väl på lite. 300D är olidligt långsam vid skrivning och läsning till/från minneskortet. 300D är "cripplad" i mjukvaran. Man har alltså många saker som kameran bestämmer åt en som man kan ändra själv på 350D. Detta går ju att ändra med "rysshacket", vilket är en programvara som är modifierad och där en ryss låst upp en del funktioner.
I övrigt har ju 350D lite lägre brus och lite högre upplösning.

På det stora hela är definitivt 350D en bättre kamera. Om det är värt pengarna? Tja... Jag skulle definitivt tycka att det var värt en extra slant för hastigheten och de fler funktionerna, men till syvende och sist är det ju du som måste avgöra det. :)
Man får ju åas lite pengar över till optik om man köper 300D.
 
dumbo skrev:
Det beror väl på lite. 300D är olidligt långsam vid skrivning och läsning till/från minneskortet. 300D är "cripplad" i mjukvaran. Man har alltså många saker som kameran bestämmer åt en som man kan ändra själv på 350D. Detta går ju att ändra med "rysshacket", vilket är en programvara som är modifierad och där en ryss låst upp en del funktioner.
I övrigt har ju 350D lite lägre brus och lite högre upplösning.

På det stora hela är definitivt 350D en bättre kamera. Om det är värt pengarna? Tja... Jag skulle definitivt tycka att det var värt en extra slant för hastigheten och de fler funktionerna, men till syvende och sist är det ju du som måste avgöra det. :)
Man får ju åas lite pengar över till optik om man köper 300D.

När vi ändå är inne på långsammhet så är det värt att veta att 300d tar ett par sekunder på sig att starta medan 350d startar på ett ögonblick,
och de där sekunderna är en evighet när det väl händer något.
 
Tycker du ska tänka in Nikon D50 åxå har haft den i ett par veckor och måste säga att mycket kamera för dom pengarna.Sen är det mycket skönare grepp på den en Canon 350 men det är ju en smaksak.
 
Varför jag ahr valt bort Nikon över hvudutaget är för att ja hitills har använt Canon och gillar dom, och jag kan ju menysystem etc i dom.
 
En kamera blir aldrig bättre än optiken som sitter på.

Jag äger själv en 300d och jag stör mig inte på att den är lite slöare än andra dslrer.

Jag skulle ha sattsat på en 300d och sedan köpt bättre optik för mellanskillnaden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.