Snapphaneledaren [E.F.S]
Aktiv medlem
arleklint skrev:
För att den stora massan går över till digitalt tror jag... Å andra sidan var det en tjej på jobbet som sa att hon hellre köpte en APS-kamera än en digital, så man kan kanske inte vara helt säker.
Tror att den inställningen kommer att finnas i många år! Sen får vi inte glömma att i Sverige så har vi en helt annan inställning till teknik och adopterar det mycket fortare än vad övriga Europa. Min svägerska var i Frankrike ett helt år förra året, där kunde man inte framkalla APS på dom flesta ställena, dom visste knappt vad det var. Hon fick snällt skaffa en "vanlig" kamera. Jag var själv i Paris för ett par månader sedan och hitta inte en enda automat där jag kunde skriva ut mina bilder som jag hade tagit med Canon G2, som finns i nästan vilken fotobutik här i Malmö/Lund.
Sen är det många som tänker -:"Ähh jag har redan en kamera som fungerar, varför köpa en ny". Så den dagen alla konsumenter har gått över till digitalt är när det börjar bli svårt och dyrt att frammkalla en film. Vilket jag inte tror kommer att ske på ett bra tag framåt. Men jag tror att till en stor del så kommer nog dom flesta som skaffar en ny kamera idag, köpa en liten digital IXUS istället för en analog kompakt-zoom. Tror det i första hand är mest unga som köper sin första kamera och medelålders, teknik intresserade, som vill byta ut sin gamla kamera mot något mindre ( och som har en dator hemma).
Kan säga att min farsa hoppade på det där med digitalt och har en fin Casio Qv4000 tror jag den heter med skrivare som han har använt en gång, för att sedan köpa en ny APS kamera
Han tyckte det var för krångligt, fast jag gång på gång har försökt att få honom att använda den.
Senast ändrad: