Annons

20D släppt för tidigt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har EN säker informationskanal och har genom den fått höra att info om 20D släppts tidigare än planerat.

Info om modellen skulle släppts vid Photokino (troligen då Nikon släpper sin info), men en anställd läckte information. Den anställde sparkades och Canon valde att gå ut med informationen officiellt redan nu.
 
Nja, låter lite osannolikt...

Eftersom kameran ska finnas i marknaden innan Photokina startar den 28/9.

En sådan rush gör man inte bara för att någon har läckt informationen för tidigt.

--jalle

Arleklint skrev:
Jag har EN säker informationskanal och har genom den fått höra att info om 20D släppts tidigare än planerat.

Info om modellen skulle släppts vid Photokino (troligen då Nikon släpper sin info), men en anställd läckte information. Den anställde sparkades och Canon valde att gå ut med informationen officiellt redan nu.
 
hur kommer det sig att 5 stycken personer redan äger en 20D här på fotosidan??
enligt deras kameraväska iallafall.
 
De kanske tycker det är lika bra att lägga ner den i "kameraväskan" nu för att de vet att de kommer bli så glada och uppspelta att de kommer glömma bort det när de väl får 20D:n... :)
 
Hebrew skrev:
hur kommer det sig att 5 stycken personer redan äger en 20D här på fotosidan??
enligt deras kameraväska iallafall.

Ja jösses! Första tänkbara kandidat (vem kan det vara :D ) jag kunde tänka på var en träff också. Hur beroendeframkallande nya kameramodeller är är inte vetenskapligt bevisat men det borde ligga nånstans mellan crack och heroin enligt vad som går att utläsa av diskussionerna här :D
 
Arleklint skrev:
Jag har EN säker informationskanal och har genom den fått höra att info om 20D släppts tidigare än planerat.

Info om modellen skulle släppts vid Photokino (troligen då Nikon släpper sin info), men en anställd läckte information. Den anställde sparkades och Canon valde att gå ut med informationen officiellt redan nu.


Jag tycker inte att detta låter trovärdigt med tanke på att Canon hittills släppt sina nyheter några veckor före mässorna, 1Ds och mark II är exempel på detta. De offentliggjordes planerat i januari inför PMA i februari

Att Canon släpper nyheten innan mässorna är ett rent PR-trick för att få mer uppmärksamhet. Dels kan de får mer utrymme i tidningarna då de är ensamma bland kameranyheterna och dels bygger de upp ett intresse inför mässan.

Att Canon dessutom lyckas leverera kameran kort efter de offentligtgjort kameran tyder på att allt skedde enligt planerna.
 
Jepp!

jag har till och med hört att VD:n för hela bolaget fått kicken, eller begått sepucko eller nått sånt.
Läckan har ju gjort att alla forum likt detta över hela världen har diskuterat kameran. Massor med prylfotografer står redan i kö och Canon kan därmed inte leverera:)
 
Re: Jepp!

uge skrev:
Läckan har ju gjort att alla forum likt detta över hela världen har diskuterat kameran.

Information läckte ut några få dagar innan informationen skulle släppas. Att Canon skulle släppa något den 20:e var klar redan innan informationen om 20D kom ut.

Det är massor av männiksor som är inblandade de sista dagarna innan kameran blir officellt. Informationsavdelningarna ska förbereda broschyrer, pressmaterial och hemsidor. Precis som med mark II kom sida ut på nätet som gjorts iordning i förväg. I detta fall låg tabben hos Canon USA och för mark II hos Canon i Frankrike.

Jag tror fortfarande inte på ryktet.
 
Re: Re: Jepp!

froderberg skrev:
Information läckte ut några få dagar innan informationen skulle släppas. Att Canon skulle släppa något den 20:e var klar redan innan informationen om 20D kom ut.

Det är massor av männiksor som är inblandade de sista dagarna innan kameran blir officellt. Informationsavdelningarna ska förbereda broschyrer, pressmaterial och hemsidor. Precis som med mark II kom sida ut på nätet som gjorts iordning i förväg. I detta fall låg tabben hos Canon USA och för mark II hos Canon i Frankrike.

Jag tror fortfarande inte på ryktet.

Ursäkta att jag trögar mig, men mitt inlägg visade ju med all tydlighet att inte jag heller tror på ryktet........I-(
 
Canon 20D släppt i HK

En arbetskollega är i Hong Kong. Där finns de nu att köpa. Pris 8980 $HK +13% skatt. Fanns ett begränsat antal i butiken. Konstigt ;)
 
IT-kompaniet i Uppsala påstår att de har en till salu, ett kit med 18-55
018-143030, Amir heter killen... jag fick messet 4 september, frågade för en kompis del, själv vill jag inte ha den. Hugg!
 
Alla vi som är trogna till märket.
Låt nu alla Nikotinister, tro att det fungerar på Canon som det är på Nikon. Eller ????

Sten
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.