Annons

20D och USB 1.1?

Produkter
(logga in för att koppla)
Men vissa USB-minnen som varit USB 2 jag provat på USB 1.1 har inte fungerat. Har ni provat så ni är helt säkra på att 20D fungerar, fast lite långsammare då på USB 1.1?

Jag har kört 20D på min dator med USB 1.1, inga problem.

Däremot gjorde jag det bara i provsyfte. För överföring av bilder rekommenderar jag stark att du skaffar en kortläsare för 75-100:- på Clas Ohlsson, Biltema eller annanstans. Betydligt smidigare och snabbare överföring.

Vad bra att det fungerar. Har bara USB 1.1 på min bärbara dator. Får köpa ett USB 2 PC-card. Är det stor skilnad i hastighet mellan att ladda direkt från kameran och från kortläsare?

Arne S skrev:
Jag har kört 20D på min dator med USB 1.1, inga problem.

Däremot gjorde jag det bara i provsyfte. För överföring av bilder rekommenderar jag stark att du skaffar en kortläsare för 75-100:- på Clas Ohlsson, Biltema eller annanstans. Betydligt smidigare och snabbare överföring.

Var det värsta jag hört... Köp ingen kortläsare på CO/BT, man kan ju räkna ut med blindtarmen att Canons hårdvara är lite mer pålitlig i detta fall... USB 2.0 är 100% bakåtkompatibel. Är det risk för dataförluster mm mm vi pratar om så är risken förmodligen störst med ovan nämnda separata kortläsare...

(iZØ) skrev:
Var det värsta jag hört... Köp ingen kortläsare på CO/BT, man kan ju räkna ut med blindtarmen att Canons hårdvara är lite mer pålitlig i detta fall... USB 2.0 är 100% bakåtkompatibel. Är det risk för dataförluster mm mm vi pratar om så är risken förmodligen störst med ovan nämnda separata kortläsare...

Blir en SanDisk minnsekortläsare sämre om du köper den på CO än om du köper den någon annanstans? Titta på produkten, inte på vad återförsäljaren heter.

CO säljer en hel del märkesvaror. Man MÅSTE inte köpa de dåliga saker som de också säljer, men man kan om man vill...
Personligen tyckar jag att CO är rätt bra. Bara man vet vad man köper. Precis som över allt annars.

/Mikael
(Vars enda relation med CO är som regelbunden kund)

Senast redigerad av en moderator:
iZØ skrev:

Värst vad du tar i då! Lugna ner tonen lite, hårda ord vinner du inget förtroende på, åtminstonde inte hos mig.

Jag har själv en kortläsare inköpt på CO för ca 3 år sedan. Har ännu inte varit i närheten av att tappa data eller andra problem. Priset låg på ca 100:-, och den tar enbart CF. Överföringshastighet klart bättre än när jag kör direkt från kameran. Kvalitétsmässigt på bilder ingen skillnad.

Självklart finns det bättre/dyrare läsare, men jag har inget behov av det, jag använder enbart CF-kort.

/Arne

(iZØ) skrev:
Var det värsta jag hört... Köp ingen kortläsare på CO/BT, man kan ju räkna ut med blindtarmen att Canons hårdvara är lite mer pålitlig i detta fall...
Kan inte din blindtarm berätta vad som rimligtvis skulle kunna vara sämre i en CF-läsare från CO än från Canon? Det lär inte vara priset, det kan inte vara innehållet, för mig återstår då färgen eller plasten den är gjord av.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar